Ik heb 512MB, wordt als 448MB weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

neophyte240

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Berichten
11
hoi,

euhm, ik wil hellgate london op men laptop kunnen spelen, maar als ik het opstart (de beta) komt er op 'This game requires 500MB phys. memory' maar ik heb 512 als ik bij systeeminfo kijk en gewoon bij systeem zie ik 448, hoe kan ik dit probleem oplossen ? kan iemand me helpen plxor xD

hopelijk krijg ik snel een antwoord. :D

btw ik ben nieuw weet niet of dit hier juist geplaatst is.
 
Je videokaart snoept 64mb van je intern geheugen af (is een shared card)
 
512 Mb ram op een laptop = 512 Mb ram
Maar een laptop werkt anders dan een desktop.

De harde schijf werk meestal op 5400 tpm i.p.v. 7400 tpm.
Het ram plankje heeft vaak een andere module.
Dus het is mogelijk dat het niet werkt.

Een standaard laptop is er niet voor gemaakt, maar het zou mogelijk moeten zijn.
Wel is het zo dat je er wat extra's bij moet tellen dan bij een desktop.
Gewoon omdat een laptop andere specs heeft.
Zoals beeldverversing , cache , Videokaart geheugen "brug" enz.

Probeer eens alles zo lag mogelijk in te stellen, en zet een aantal dingen uit.
Firewall, Antivirus, enz. Misschien dat het net genoeg is.

Dawn Jan
 
Welkom op Helpmij.:)

Dat kun je niet, tenzij je een losse videokaart aanschaft.

Ik heb je titel aangepast, "Vraagje xD" zegt niets over je vraag/probleem.
 
dus het is niet mogelijk voor mij om hellgate london te spele tenzij ik men grafische kaart uitzet wat wil zeggen dat ik het zeker niet kan spele -_-
maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je met een progje een game kon laten denken dat je wel aan de systeemeisen voldoet? of heb ik dat nou gedroomt ?xD
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel een droom geweest zijn, maar dit gaat niet lukken!

Denk niet dat je laptop wel aan de rest van de systeemeisen van dat spel voldoet:

* OS: Windows XP with SP2 or Windows Vista
* Processor: 1 .8GHz or faster (2.4GHz for Vista)
* RAM: 1GB or more (2GB for Vista)
* Video: DirectX 9.0c/10 compatible device w/ 128MB RAM or better and Pixel Shader 2.0 support; requires NVIDIA GeForce 6200/ATI Radeon 9000 chipset or greater
* Audio: DirectX 9.0c compatible device
* Disc drive: 8x DVD or faster
* Hard drive: 6 GB or more free space
* Input: Keyboard and mouse
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel een droom geweest zijn, maar dit gaat niet lukken!

Denk niet dat je laptop wel aan de rest van de systeemeisen van dat spel voldoet:

* OS: Windows XP with SP2 or Windows Vista
* Processor: 1 .8GHz or faster (2.4GHz for Vista)
* RAM: 1GB or more (2GB for Vista)
* Video: DirectX 9.0c/10 compatible device w/ 128MB RAM or better and Pixel Shader 2.0 support; requires NVIDIA GeForce 6200/ATI Radeon 9000 chipset or greater
* Audio: DirectX 9.0c compatible device
* Disc drive: 8x DVD or faster
* Hard drive: 6 GB or more free space
* Input: Keyboard and mouse

^^ jawel :D heb zelf al eens gekeken, het is alleen men ram dat beetje laag is voor de rest is alles goed.
en het is de launcher die controleerd of men laptop goed genoeg is.. dus als ik die kan kraken kan ik dat aanpassen niet ? alleen heb ik daar geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Allereest voldoet je laptap NIET aan de eisen, zoals we gezien hebben heb je slechts 64mb gedeeld video-geheugen en dat is lang niet goed genoeg en...

dit soort dingen zijn niet te "kraken", het werkt niet en gaat ook niet werken!
 
Allereest voldoet je laptap NIET aan de eisen, zoals we gezien hebben heb je slechts 64mb gedeeld video-geheugen en dat is lang niet goed genoeg en...

dit soort dingen zijn niet te "kraken", het werkt niet en gaat ook niet werken!

o nja dan heb ik maar 64mb tis een 6200 ^^ van nvidia geforce.

dit soort dingen zijn wel te kraken hoe denk je dat ze multi clients maken voor bepaalde games ^^

nja ben hier niet om te discussiëren maar voor antwoorden op mijn vraag ^^
 
Antwoorden heb je toch gekregen?

Je hebt te weinig geheugen en je videokaart geheugen is te weinig
 
o nja dan heb ik maar 64mb tis een 6200 ^^ van nvidia geforce.

dit soort dingen zijn wel te kraken hoe denk je dat ze multi clients maken voor bepaalde games ^^

nja ben hier niet om te discussiëren maar voor antwoorden op mijn vraag ^^

Veel succes verder met "kraken" van je geheugen en videogeheugen!:thumb:
 
Antwoorden heb je toch gekregen?

Je hebt te weinig geheugen en je videokaart geheugen is te weinig

-_- zeg ik dat ik geen antwoorden kreeg ? ik was zelf in een discussie aan het gaan en dat wou ik niet daarom zei ik 'ik ben hier niet om te discussiëren maar voor antwoorden' ofzo..
 
^^ jawel :D heb zelf al eens gekeken, het is alleen men ram dat beetje laag is voor de rest is alles goed.
en het is de launcher die controleerd of men laptop goed genoeg is.. dus als ik die kan kraken kan ik dat aanpassen niet ? alleen heb ik daar geen ervaring mee.

kijk nog maar eens heb het gequote en zal het nog eens herhalen... het is de launcher die men laptop controleerd of hij goed genoeg is.. dus als ik die kan kraken kan ik dat aanpassen niet?

dus ik bedoel het kraken van de launcher niet men eigen laptop..
 
Het is misschien wel mogelijk als je kaart turbocache heeft. Maar ik weet niet of je kaart het heeft ;)
 
ik heb begrepen dat kaarten die hier gebruik van maken geheugen afsnoepen van je ram. Oftewel, als je nu b.v. 1 gb ram erbij haalt, kun je (afhankelijk van de grootte van je Turbocache) die 512 mb die er standaard inzit gebruiken voor videogeheugen.

Hoeveel geheugen je in mag stellen voor de videokaart hangt af van de hoeveelheid turbocache op je kaart. Bij 16 MB tc mag je max 128 mb toewijzen, bij 32 mb tc 256 mb etc..
 
Laatst bewerkt:
ik heb begrepen dat kaarten die hier gebruik van maken geheugen afsnoepen van je ram. Oftewel, als je nu b.v. 1 gb ram erbij haalt, kun je (afhankelijk van de grootte van je Turbocache) die 512 mb die er standaard inzit gebruiken voor videogeheugen.

ouch kwil geen geld besteden aan me laptop :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan