ik heb de verkeerde PCIEcard gekocht, kan ik er nog wat mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

paardekop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
4
Excuus voor de misschien domme vraag, maar ik wilde een tweedehands PC die ik onlangs heb gekocht uitbreiden met een PCIE kaartje zodat ik ook 2 aansluitingen heb met USB3.0.
Ik ben helemaal geen techneut maar ik dacht dat ik dit zelf nog wel zou kunnen...

Afijn, kaartje gekocht, alleen kom ik er nu achter dat de aansluiting voor de voedingskabel niet past.
Ik heb een Dell optiplex 3010 PC, en de insteekkaart die ik heb gekocht is een Sharkoon USB3.0 host controller card.
De Sharkoon insteekkaart heeft een aansluiting voor een 4 pins Molex kabel, maar in die PC die ik heb gekocht zitten van die SATA 15 pins aansluitingen....

Stom uiteraard, maar ik zoek nu advies.

Vraag 1 :
Ik heb even gegoogled, en ik DENK dat dit met een verloopstekkertje opgelost kan worden zoals deze : http://www.allekabels.nl/molex-kabel/7212/1082622/molex-naar-sata-kabel.html
Klopt dat ?

Vraag 2 : Er bengelen 2 ongebruikte stekkertjes met 15 pins SATA voedingskabel in mijn PC . Maar de afstand van deze stekkertjes naar de insteekkaart is te groot, ik moet dus denk ik een verlengkabeltje hebben. Het kabeltje uit mijn eerdere link zegt 12 cm maar dat is nog veel te kort denk ik. En als ik later bijvoorbeeld nog een videokaart wil toevoegen in de PC heb ik hetzelfde probleem.
Idealiter zoek ik dus een kabel die ik aan zo'n ongebruikte SATA 15 pins voedingsconnector kan verbinden, en aan het andere uiteinde van deze kabel moeten dan zowel een Molex aansluiting (vrouwtje) zitten voor mijn PCIE USB kaartje, alsook een 15 polige SATA 15 pins stekker (een mannetje ?) die ik dan later kan gebruiken als ik een videokaart plaats.
Bestaan zulke kabels ??

Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan