Ik heb een Mac en een Laptop met Vista en ik wil draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanicious

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb dus een Imac met ingebouwd LAN [edit: Airport] en de Laptop uitgerust met Vista heeft dat ook ingebouwd, @home doet mij geloven dat het slechts een kwestie is van een routertje kopen en dan maar losgaan. Maar is dit werkelijk zo makkelijk?

Laatst bewerkt:
met je mac online is zo simpel als wat. Daar hoef je niks in te stellen, alleen je mailserver instellen wat mail.home.nl is. Op vista heb ik geen idee.

ingebouwde LAN? Bedoel je een Airport (Extreme) Wifi kaart?
Tuurlijk kun je een draadloos netwerk opzetten. Al wat je nodig hebt tussen je ADSL (of kabel)modem is een draadloze router. Ik werk uitsluitend met Mac, dus ik heb een Airport Extreme Basestation. Maar er bestaan ook toestellen van Netgear en Linksys.

Ja, dat bedoel ik. :o
OK, ik ben benieuwd of het gaat lukken.
In ieder geval alvast bedankt.

Ik gebruik thuis een Linksys WAG200G en hiermee kan ik ook gewoon internetten op mijn MacBook.

Ik koop vanmiddag een router , dus ik ben benieuwd of het vanmiddag gaat lukken.

Bedankt i.i.g.:thumb:

Router geµnstalleerd en alles werkt prima.
Alleen ik denk dat ik het netwerk nog niet beveiligd heb.
Hoe maak ik mijn netwerk ontoegankelijk voor onverlaten?

Alvast weer bedankt!

Ik kan dus gewoon internetten op mijn (Vista) laptop, maar dat is dus op mijn (zoals Vista dat noemt) onbeveiligde netwerk.

Nu kan ik wel in mijn browser een routerades invoeren en instellingen veranderen.
Ik neem aan dat ik hiermee de draadloze router-instellingen verander?

Zo ja, moet ik dan aan de gang met WEP, WPA, WPA2 Mixed? Zit ik in de goede hoek om mijn router ontoegankelijk te maken voor buitenstaanders?

Laatst bewerkt:
WEP,WPA, WPA2 Mixed zijn verschillende manier van versleuteling van je netwerk. Op die manier wordt het dus een beveiligd netwerk.

OK, ik ben dus op de goeie weg.
Alleen had ik net een WPA wachtwoord aangemaakt (8 tekens) alleen toen had ik ineens geen connectie met het internet meer. Ik moet toch zelf een wachtwoord op kunnen geven?

OK, nu heb ik via de browser dus het router-adres ingevoerd.
Vervolgens in die instellingen een WEP-sleutel aangebracht met een wachtwoord,
en nu kan ik met geen mogelijkheid op mijn eigen router inloggen!

Ik kan echter wel zien dat mijn netwerk nu beveiligd is, in die zin is mijn opzet wel geslaagd dus. Maar ja, als ik er nu niet meer in kan?!
Vista geeft aan dat ik beperkte toegang heb, maar daar is dus helemaal niks van te merken want ik kan nu dus niet internetten ( wel via ethernet zoals nu dus ) maar ik kan dus nu met geen mogelijkheid de router aanspreken.

Laatst bewerkt:
Hoezo kun je de router niet meer aanspreken? Kun je hem niet bereiken of kun je niet inloggen?

Dat Vista aangeeft dat je beperkte netwerktoegang hebt klopt wel, je bent weliswaar verbonden maar je kunt niets. (Beetje krom maar dat is Windows :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan