Opgelost Ik heb een Panasonic videocamera maar ben de kabel kwijt.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Ik heb een Panasonic A1 videocamera (CompactVHS) die ik via een videograbber aan mijn laptop wil hangen. Omdat de accu's al jaren over zijn, wil ik de camera via de lader aan het lichtnet hangen. Ben echter het voedingskabeltje daarvoor kwijt. Aan de camerabody zit een ingang voor een vierkant plugje met vier gaatjes; aan de lader zit een uitgang met een pennetje. Heeft dit type kabeI een bepaalde naam? Heeft anders iemand er een ter overname?
 

Bijlagen

  • camera1.JPG
    camera1.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 7
  • camera3.JPG
    camera3.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 7
Volgens de gebruiksaanwijzing Panasonic NV-A1E => https://www.manualslib.com/manual/117312/Panasonic-Nv-A1e.html?page=41#manual is deze kabel niet los te koop, je kon dan weer wel een 'car battery cord' aanschaffen, VW-ACC2E is het onderdeelnummer.
Mocht dit niet lukken, dan is een VHS-c adapter wellicht makkelijker aan te komen, met een evt videospeler/recorder.

Je kan gaan naar een witgoedwinkel waar men ook nog repareert en onderdelen verkopen.
Je kijkt op een marktplaats voor een dergelijke camera (met de juiste kabel )

Panasonic Nederland contacteren kan ook nog ..

EDIT :: Mocht je een (electronica)technisch onderlegd persoon zijn, hier => https://freeservicemanuals.info/en/servicemanuals/viewmanual/Panasonic/NVA1/ valt de reparatiemanual te downloaden
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie. De c-adapter heb ik nog maar de VHS-speler was ter ziele en is weggedaan. Dan ga ik maar eens zoeken naar zo'n kabeltje eventueel met camera op internet. Alternatief is mogelijk nog een nieuwe accu.
 
(even deze vraag op opgelost zetten…)
 
Dat heb ik wel nodig. Heb in de loop der tijd verschillende video-grabbertjes geprobeerd die het niet deden, dus nu dan maar de dure Elgato. Na toch wat moeite met het installeren eindelijk klaar om te kijken of het werkt, brandt de motor van mijn Panasonic camera, die ik altijd als player gebruikte, door. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Dus maar ergens een videorecorder lenen.
 
Heb inmiddels een videorecorder te leen en met de Elgato die ik op marktplaats heb gevonden werkt het digitaliseren als een speer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan