Ik heb een VIRUS

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanh666

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Ik ben naar een site gegaan en daar kon ik een programmatje downloaden dat gratis was. ik deed dit dus en ik dacht nog zou het het geen virus zijn maar toch drukte ik op downloaden en daarna op uitvoeren.
daarna had ik opeens ongeveer 9 bestanden op me c schrijf van en me bullguard virusbeveiliging geeft elke keer als ik de c schijf open 9 meldingen van virussen.
ik probeerde die dus te verwijderen maar kan de bron niet lezen en dat kon dus niet. weet iemand hier hoe je die kan verwijderen????

Meer kans dat het 9 gevallen van spyware zijn.... lijkt mij, anders had Bullguard die virussen wel onschadelijk gemaakt..... maar als ze gemeld worden, staat er meestal ook een naam van het virus bij, en kun je in veel gevallen met Google een "removal tool" vinden..... Download "spybot search and destroy" en scan daar ook het systeem even mee.....

Als het virussen zijn, zal Spybot niet helpen, anders wel.
En het kan voorkomen dat een anti-virusprogramma niks kan doen met een virus, dat je het zelf moet oplossen.
Dus ik denk gewoon virussen, ik denk niet dat de virusbeveiliging van Bullguard veel spyware ziet.

Dus probeer eens het volgende:

1) Start eens op in de Veilige Modus, en probeer dan de bestanden te verwijderen.
Maar weet wel zeker dat het geen Windows bestanden oid zijn, dat het dus veilig is om te verwijderen.
Geef dus aub de naam en de locatie op.

2) Doe eens een online virusscan, in de normale modus, bij bijv. Housecall, is helemaal gratis.

Laatst bewerkt:
ik kan mijn pc niet in veilige modus opstarten krijg. Dat kon ik op me oude pc wel maar nu ik een nieuwe heb krijg ik niet zo een zwart scherm waar je kan kiezen zeg maar. Weet iemand een andere manier.

Hoe probeer je in veilige modus te komen ?
Welke windows gebruik je ?

ik had op die link gedrukt die jij gaf en daar stond dat ik op f8 moest drukken en daar kreeg ik een blauw scherm en stond alleen hard disk of cdrom schijf geen veilige mode.
ik gebruik windows xp.

Het probleem met de virussen is opgelost maar ik zou nou wel graag willen weten hoe ik in veilige modus opstart want dat met F8 zou moeten werken.

F8 bij opstarten, dat moet dan later, want nu krijg je je Bootvolgorde van waarschijnliijk je Asus moederbord, doe het net voor het laden van Windows verschijnt.
Als je misschien een knipperend streepje ziet, dus na laden moederbord gegevens enz.

ja het is gelukt maar je moet echt snel zijn bij mij computer want eerst zie ik een tekentje van intel en daarna flits er een witte tekst en meteen komt windows en als witte tekst verschijnt werkt het alleen. Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan