Hey ,
Ik heb een vraag over een huistaak , die ik niet kan maken
De opdracht is het volgende :
In Column A moet ik verschielend codes invullen , bv : 2222 , 121 , 1547 , ...
In Column B moet ik krijgen als resultaat welke code dat het is ( ik bedoel de volgorde )
Bv
In A5 is code 5555 , Dan in B5 krijg ik dat het de eerste code is DUS krijg ik ingevuld 1
In A6 is code 1245 , Dan in B6 krijg ik dat het de tweede code is DUS krijg ik ingevuld 2
In A7 is code 3659 , Dan in B7 krijg ik dat het de derde code is DUS krijg ik ingevuld 3
MAAR als ik nu in A2 een code zal schrijven , dan word In B2 1 ingevuld en schuiven de andere met een getal op , DUS :
B5 = 2 , B6 = 3 , B7 = 4
in veld A1 word Numering geschrijven in B1 word numer ingeschreven
Dus nu is mijn vraag , wat voor een Formule of Macro moet ik schrijven zodat ik deze oefening klaar kan krijgen ?
de velden waar de waardes inkomen zijn van A2 tot A30 en van B2 tot B29
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was
Groetjes , R3an1ma
Ik heb een vraag over een huistaak , die ik niet kan maken

De opdracht is het volgende :
In Column A moet ik verschielend codes invullen , bv : 2222 , 121 , 1547 , ...
In Column B moet ik krijgen als resultaat welke code dat het is ( ik bedoel de volgorde )
Bv
In A5 is code 5555 , Dan in B5 krijg ik dat het de eerste code is DUS krijg ik ingevuld 1
In A6 is code 1245 , Dan in B6 krijg ik dat het de tweede code is DUS krijg ik ingevuld 2
In A7 is code 3659 , Dan in B7 krijg ik dat het de derde code is DUS krijg ik ingevuld 3
MAAR als ik nu in A2 een code zal schrijven , dan word In B2 1 ingevuld en schuiven de andere met een getal op , DUS :
B5 = 2 , B6 = 3 , B7 = 4
in veld A1 word Numering geschrijven in B1 word numer ingeschreven
Dus nu is mijn vraag , wat voor een Formule of Macro moet ik schrijven zodat ik deze oefening klaar kan krijgen ?
de velden waar de waardes inkomen zijn van A2 tot A30 en van B2 tot B29
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was
Groetjes , R3an1ma