Ik heb een vraagje over NATTEN.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matco

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Moet ik nu voor elke pc in mijn netwerk (3 pc's) een aparte poort aanwijzen om the NATTEN of kan ik voor elke pc dezelfde poort gebruiken. :confused:

(Ik gebruike een Edimax router en ik nu 1 poort geNAT voor het gebruik van Azareus)

Ik denk dat het aan je router ligt.
Zelf moet ik een 2e aanmaken met het andere ip nummer.

Je kunt in Azureaus een andere poort aanwijzen. (Het wordt zelfs aangeraden om een andere dan de standaard poort. (6881) te gebruiken.) Je kunt dus voor elke client in je netwerk een andere poort gebruiken. In je router kun je dan die poorten openzetten en laten verwijzen naar de juiste pc.

Het is gelukt.

Ik heb nu voor elke pc een verschillende poort genat zonder problemen.

Je moet wel zorgen dat de firewall uitstaat op je router. (en ook die van WinXP of ander firewall = zonealarm etc.)

Grapjas :D, het is toch echt wel de bedoeling dat die firewall aan staat!
Anders zou je ook niet hoeven natten! Bovendien ook niet zo handig in deze tijd zonder firewall.
Natten, zoals jij het zegt, is juist om een poort open te zetten in een, voor de rest, stealth firewall.

Eens! Overigens kun je beter niet 2 firewalls gebruiken. Gebruik dan alleen Zonealarm ofzo. Als het goed is vraagt Zonealarm of Azureus naar internet mag. Hierop moet je dus "Allow" antwoorden en het vinkje even aanzetten zodat ZA dit voor de volgende keer onthoudt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan