Ik heb een vraagje???

• Onderwerp starter Onderwerp starter ozkan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ozkan

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Ik kreeg net een melding van een of andere applet wil onbeperkte toegang tot ...,
het was een lange zin, maar weet niet meer wat ze precies vroegen en heb meteen op weigeren gedrukt
en daarna dat venster dicht gedaan.

Maar wat was dat eigenlijk,
wil iemand toegang tot mijn mac of is dat een normale melding???

Laatst bewerkt:
Als je een firewall aan hebt staan kan dat een vraag zijn die je voorbij ziet komen.
Vaak wordt er tevens de mogelijkheid geboden te kijken of er meer informatie over deze speciale melding beschikbaar is. Niet te snel wegklikken maar lezen wat er staat kan de moeite waard zijn!
Als je op weigeren drukt en de optie onthouden staat niet aangevinkt komt deze melding vast nog wel eens langs.

Mocht je nou weer die melding krijgen, kopieer en plak dan die melding (of enkele trefwoorden ervan) in google. Wellicht stuit je op een forum waar dit al eens is besproken.
Mocht je niks erover terug vinden, dan kun je die applet altijd nog weigeren.

Veel succes,
Chris

Vaak kan het een java-applet zijn! Meestal zal er dan iets op de pagina NIET laden. En trouwens, java en Apple is meestal een erg trage bedoening. In Lion wordt java alleen nog maar geleverd door Oracle en zit het niet meer standaard op een Mac. Dit omdat Apple vaak achter liep met de laatste versie. Zo ook met Flash.

Als je een site bezoekt waarbij een java applet wordt geladen, dan kan het zijn dat deze applet meer informatie nodig heeft over je computer (bijvoorbeeld een filebrowser voor uploaden). In dit geval zal safari/osx/firewall een schermpje laten verschijnen waarmee toestemming wordt gevraagd voor dit. Het KAN schadelijk zijn, dus kijk uit op welke sites je dit toestaat en weigert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan