Ik heb geen geluid op mijn pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khalsa

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2011
Hallo, beste vrienden van helpmij,

Zoals jullie in de titel l kunnen lezen heb ik geen geluid:

Ik weet niet precies wat er aan de hand is, Ik heb onlangs winxp opnieuw geinstalleerd en had geen geluid meer. Dus ging op zoek naar mijn audiodriver/geluidskaart.

Ik heb everst gedownload om erachter te komen: het was een "sis 7012" maar toen ik het probeerde te downloaden gaf het errors en ging het niet door met de download... Ik ben er ook achtergekomen dat er een "realtek ac/97" driver bijhoort maar di krijg ik ook niet geinstalleerd.

Ik zou het fijn vinden als jullie hier een oplossing op weten want ik heb al alles geprobeert...

Alvast bedankt vrienden ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ooh, ik zie net dat mijn computer aangeeft dat hij een hardwaere heeft gevonden een "realtek ac/97" Maar hij vraagt voor een zogenaamde "alcxwdm.sys"... Ik probeerde deze te downloaden en Dan te openen ma mijn computer sloot gewoon af voordat de download compleet was... Da gebeurt nu al de hele tijd...

Sorry,... Ik had dit in mijn vorig bericht moeten vermelden...

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je probeert nu de geluids driver te installeren maar heb je ook de chipset driver al geïnstalleerd?

Chipset? Volgens mij niet nee? Kun je me uitleggen wat dit is?

Hoi,

dat zijn de drivers voor het moederbord deze kan je vinden op de site van je merk moederbord of als het een merk pc dan daar.

Hmm,... Mijn moeder bord is volgends mij:

Asus P4sp-mx (3PCI, 1 AGP, 2DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

En de chipest:

sis 651

Kan dit?

Hoi,

Als je hier bij deze op downloads klikt en dan je os opgeeft dan zou het moeten lukken

Ik zit op de site... Ik heb windows xp maar daar komen heel veel mogelijkheden!

Moet ik audio selecteren?

Hoi,

Ja dat zou ik zeker doen maar vreemd er staat geen chipset driver bi maar ben even verder aan het zoeken.

Ps kijk een bij apparaatbeheer of daar ook nog vraagtekens staan.

Laatst bewerkt:
er staat een een geel uitropeteken voor multimedia audiocontroller

Hoi,

Als dat de enigste is dan zou ik alleen de audiodriver proberen van asus dus.

Hoi.

Vreemd dat er geen chipset drivers zijn voor het bord. hier wel 1 maar weet niet of hij werkt maar proberen staat vrij.

Welkom op Helpmij.nl

Waarom lukt het niet om te installeren?Wat geeft die aan foutmelding?
Het bestand is een.zip bestand.Dat had je gezien en weet ook wat je daarmee moet doen?

@Modag:sorry voor even tussendoor maar dat .zip willen ze wel eens "vergeten".

Neenee ik weet dat... Maar als ik op instellen druk gebeurt er niks!

Dus eerst laten uitpakken naar bijv je buroblad en daar de instal(exe) opgezocht?

ik heb de sis 651 geinstalleerd (denk ik toch), wat nu...

Ik heb al opnieuw geprobeert om sis 7012 en realtek te instaleren maar dat lukt niet

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik ongerust ben maar, ik heb nog steeds geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan