ik heb geen mogelijkheid tot eigen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ok, ik ben dus recentelijk verhuist en zit nogal met een probleem wat mij totaal niet bevalt..
ik ga niet te ver in details treden maar laten we zeggen dat ik hier bijvoorbeeld geen internet aansluiting van ziggo of iets kan hebben.
ze gebruiken hier onbeveiligd openbare wifi, dat betekent dus dat iedereen van buiten af er zo ongevraagd op kan en er gebruik van maken.
ze hebben zon systeem hier net zoals in het ziekenhuis... zodra je met de wifi connect moet je eerst naar een webpagina gaan om je verifieeren of iets dergelijks... akkoord gaan met de voorwaarden etc..
daarna kan je internet zo veel je wilt..
ze hebben mij hier vertelt dat het internet veilig is en dat niemand zomaar je pc in kan komen..
ik heb daar nogal me twijfels over over.. ze lijken knp hotspots te gebruiken.. but crappy if you ask me..

is dit echt zo veilig zoals ze zeggen? Want ik maak me een beetje zorgen over me privacy..

ook zit ik eraan te denken om me eigen internet te nemen maar aangezien ik hier geen eigen aansluiting kan hebben zoals je bij bijvoorbeeld ziggo kan doen
vraag ik mij af wat dan de beste en goedkoopste manier is om onbeperkt internet te krijgen.

ze hebben mij vertelt dat ik kan dan een stikkie kan nemen en zelf een maandelijks bedrag moet betalen bij de provider waar ik het van heb...

wie kan mij een beetje wijzer maken?

Vertel eens iets meer over de woning: is het echt een huis /appartement met eigen huisnummer? Of spreken we hier over een studentenkamer / huis waar meerdere mensen in wonen? En waar ongeveer (woonplaats ofzo) woon je?

Vertel eens iets meer over de woning: is het echt een huis /appartement met eigen huisnummer? Of spreken we hier over een studentenkamer / huis waar meerdere mensen in wonen? En waar ongeveer (woonplaats ofzo) woon je?

zoals ik al zei heb ik geen zin om verder in details te treden want ik schaam me kapot.
ik denk dat je rustig kan spreken van een huis waar meerdere personen in wonen..
ik heb dus idd een slaapkamer en deel de huiskamer etc...
het internet hier moet ik met hun delen wat soms kan leiden tot hele trage internet..

Laatst bewerkt:
Een taart is pie in het engels. PI is een Penitentiare Inrichting.

Tja, als je in een inrichting zit, dan ben je volledig beperkt tot de mogelijkheden die de inrichting je biedt. Dus behalve een dongle voor mobiel internet kan je helemaal niets anders. Eventueel kan je overwegen om een VPN-verbinding naar je ouders ofzo aan te leggen, dan is de verbinding tot aan je ouders versleuteld ;)

Tja, als je in een inrichting zit, dan ben je volledig beperkt tot de mogelijkheden die de inrichting je biedt. Dus behalve een dongle voor mobiel internet kan je helemaal niets anders. Eventueel kan je overwegen om een VPN-verbinding naar je ouders ofzo aan te leggen, dan is de verbinding tot aan je ouders versleuteld ;)

oh vpn is ook nog een oplossing ja.. ff niet aan gedacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan