Ik heb geen rechten (netwerk probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

reindolfijn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2002
Hallo,

ik heb een klein netwerkje 3 pc's en die zijn allemaal aangesloten op een router en er draaien allemaal windows xp pro op er is alleen een klein probleempje
als ik naar de C: schijf ga van de andere computer die ik op het netwerk ga en klik op Documents and Settings doet die dat foutloos geef ik dubbel klik op het windows mapje geeft die:

\\Pc02\C\WINDOWS is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd. ??

weet iemand het probleem op te lossen zo dat ik wel alle rechten heb om overal in de mappen te komen

Alvast bedankt

even in de host computer waar je admin rechten hebt , iedereen toekennen bij het delen van de map

Voor NTFS moet je zowel rechten hebben op de Share als op de folder (of bestand zelf) kijk eens of je op beide gedeeltes rechten hebt.

Als welke gebruiker log je in ?? Administrator ??

Klik rechts op C en dan eigenschappen. Ga naar tabblad beveiliging en dan ga je naar geavanceerd en een vinkje zetten bij "machtigingen opnieuw instellen op alle onderliggende mappen etc etc etc"

maar het probleem is dat ik dus het vinkje niet kan aanvinken want die geeft hij ontschtbaar weer wat kun je er dan aan doen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan