ik heb geheugen van 800 gekocht dat op 400 draait

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb 2 bankjes dual channel van totaal 4 GB gekocht. Het zou op 800 mhz moeten werken. Maar nu zie ik in HWinfo32 dat het maar op 401 mhz werkt. Er staat : Clock 401 = 1.2 x 334.2. Dus geen 800 mhz. Zit er iets fout in mijn pc of is het geheugen niet goed?

In dit geval is het zo dat het moederbord die klok niet aankan, en automatisch terugzet naar het maximaal toegestaande snelheid. MAAR, controlleer even je bios. Er is meestal een mogelijkheid om zoiets in te stellen (bij nieuwere mobo's). Een eventuele fundamentale update (bios update) kun je dit probleem mogelijk ook oplossen.

Die 401Mhz is correct, omdat je het nog eens maal twee moet doen.
Je hebt DDR2 geheugen, Double Data Rate, vandaar.

Dat is onzin. Die 800MHZ is algemeen, dat hoort hij aan te geven. Doet hij dat niet, en geeft alleen 401MHZ aan, wil dat zeggen dat je mobo niet hoger dan 400 - 667 aankan. En omdat hij die 800 dan niet aankan, pakt hij het laagste frequentie in het bios. Dit kan je instellen. Ik heb zelf 1333MHZ DDR3 geheugen in mijn i7 pc, waarvan hij maar 1060 pakt, ik kan die gemakkelijk instellen, zodat hij weer de volledige 1333 pakt. Maar dit doe ik niet ivm voorzichtigheid van het systeem. Ik ben systeembeheerder maar ik heb hier problemen mee... Maar goed ik druip af van het topic, controlleer gewoon eens je bios, dit kan je meestal gewoon instellen. Zoniet, is het GEEN slecht idee om een bios update uit te voeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan