ik heb het berricht zo door gekregen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Berichten
10.378
bij helpmij al op zoek ben geweest,maar nog niet gevonden.Op de P.c. van 1993 een chaintec moederbord P3 500 Mhz 320 Mb geheugen heb ik een nieuwe XP prof. installatie gedaan . Alles werkt prima ook office 2003. behalve dat vanuit de slaapstand afgesloten bij het opstarten een blauw scherm optreed met een lang verhaal:
Kernel-Data-Error en een andere keer Kernel-stack In Page-Error. Stop0*0000007A en meer groepen met veel nullen
Onderaan ook ftdisk.sys adress F8423642 base at F8419000,Datestamp 367d8419.
je kent dat blauwe scherm wel.
chkdsk gedraaid en /r ingesteld ook van te voren winwasher cache enz gecleand. en dan kan het zijn dat hij het vanuit de slaapstand goed opstart maar na 2 keer is het weer fout. verder werkt alles goed. Kan het zijn dat deze installatie te weinig geheugen heeft om in slaapstand alles op te slaan?
Wil je eens kijken want jij kunt bij helpmij het probleem waarschijnlijk directer benaderen.

sorry ik zou niet weten waar ik dat kan vinden, sorry???
 
Laatst bewerkt:
zijn je drivers ook uptodate? het klinkt meer als een hardware fout misschien is er een conflict of zijn de drivers gewoon niet goed.

en met die fout kan je ff googlen
 
@humpe kijk eens naar deze pagina om te kijken,of je degene waar je dat bericht van hebt gekregen, verder kan helpen.
 
Bedankt Bandit 123 ik heb deze site doorgestuurd. Hoop dat hij hier wat mee kan.
 
Ik heb de informatie doorgeven waar ik niets van begrijp, maar jullie mischien wel.

Bij energie beheer kan ik de slaapstand inschakelen. Ook bij de vorige installatie werkte het prima. De schijf is ong 9 gig groot. Maar ook bij de vorige was hij kleiner omdat ik toen 2 partities had gemaakt. Nu heb ik wel ntfs. maar dat heb ik ook niet gevonden dat het een reden kan zijn .Wel vond ik iets bij de sites die je stuurde over beeldscherm in het register een waarde 3.Het is geen groot probleem,alleen start hij sneller op vanuit de slaapstand.peter in ieder geval bedankt en we zien wel.


dus ik hoor het wel.
 
De computer uit de slaapstand gehaald.
 
De pc was niet van mijn,

Ik heb gekeken naar de websites. Kom er niet uit. 1 geval was wel identiek: kernel_stack In Page _Error. De oplossing is er niet. Het moederbord gaf bij de vorige installatie met XP prof geen problemen met de slaapstand. Ik werk nu wel in NTSF en heb de vorige partities c en d samengevoegd zodat de hele schijf C is.De kernel heeft kennelijk een fout,mogelijk in het werkgeheugen. Het wisselbestand staat op een andere schijf en is 2 keer het ramgeheugen.Ik zal moeten kijken of die schijf ook ntfs is,als dat een rol kan spelen.
Ik gebruik op die p.c. de slaapstand maar niet.
 
bij helpmij al op zoek ben geweest,maar nog niet gevonden.Op de P.c. van 1993 een chaintec moederbord P3 500 Mhz 320 Mb geheugen


een pc uit 1993, een p3 met 500 mhz ? kan aan mij liggen maar volgens mij hadden ze dat nog niet in 1993 :S Of heb ik iets over het hoofd gezien ? :D
 
moederborden die meer dan tien jaar oud konden in slaapstand problemen geven,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan