Ik heb het JEEFO-virus, is mijn idee voor een tegenreactie goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijke acc

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hoi!
Ik heb sinds kort (denk ik toch) het JEEFO virus op mijn computer.
Na veel googlewerk vond ik wat info, oa dat het JEEFO-virus normaal enkel EXE-bestanden (.exe) infecteert.
Ik ben geen kenner, dus hier ben ik niet zeker van.
Vele scans halen niets uit. ik kon 1 deel van het virus (zat in mn Avira folder) manueel verwijderen. Maar controle
wijst uit dat ik er nog steeds mee zit.
Ik merk ook dat mijn pc (bevoorbeeld games) trager lopen.
(controle: in mijn Taakbeheer zie ik nog steeds meer dan 10 svChost.exe processen, en dit zouden er slechts 5(?) moeten zijn.
Ik denk dat ik dus geen keuze heb, ik moet mijn pc resetten , de schijf leegmaken en formatteren, en alles herinstalleren.
1 Probleem: ik ben een 3D-animator. ik heb vele werkbestanden die ik niet kwijtwil. deze zijn gemaakt in Blender 3D, en hebben de extensie '.blend'

VRAAG1: kan het virus mijn .blend bestanden infecteren?

Zo NIET:

VRAAG 2: als ik een USB-stick koop en hier al mijn .blend bestanden opzet, zijn deze dan veilig of kan het virus zichzelf kopiëren naar mijn stick? Kan ik dus mijn blend bestanden op een stick zetten, pc resetten (via de D: RECOVERY drive) en mijn blend bestanden terug van USB naar PC zetten zonder enige schade, zodat ik weer een virusvrije computer heb?

Ik heb ook vele zelfgemaakte animaties en 3D fotobestanden (meestal JPG en PNG). kunnen deze geïnfecteerd worden of kan ik deze ook veilig meekopiëren met de blend bestanden?

Sorry als mijn uitleg verwarrend is. Ik werkte zeer lang (150+ uren) aan deze blend bestanden, en wil ze dus niet graag kwijtraken.

Antwoord aub op mijn vragen, en indien mogelijk geef ook suggesties. ik probeerde reeds verschillende tools zonder enig succes,
en wil dus graag overgaan op die reset.
Thanks!

Laatst bewerkt:
Als ik een mogelijk handiger troubleshoot suggestie mag adviseren dan herinstallatie?

Idd. kopieer de bestanden en zet ze daarna terug. Een rechtse muisklik op de bestanden met daarna de opdracht : scan op virussen en / of spyware zal uitsluitsel moeten geven over een eventuele geïnfecteerdheid.

Als je naar deze site gaat en je probleem m.b.t. het virus voorlegt, dan zullen zij er alles aan doen om je van dat virus af te helpen.

Scan?

Als ik een mogelijk handiger troubleshoot suggestie mag adviseren dan herinstallatie?

Idd. kopieer de bestanden en zet ze daarna terug. Een rechtse muisklik op de bestanden met daarna de opdracht : scan op virussen en / of spyware zal uitsluitsel moeten geven over een eventuele geïnfecteerdheid.

Als je naar deze site gaat en je probleem m.b.t. het virus voorlegt, dan zullen zij er alles aan doen om je van dat virus af te helpen.

Ik gebruikte reeds Avast! om mijn Avira mappen te scannen, en deze scan gaf steeds ' GEEN BEDREIGINGEN GEDETECTEERD'; hoewel het 100% ZEKER was dat da avira mappen besmet waren. Mijn spywaredoctor vond Jeefo in een van die mappen, en avira (alias, de Jeefo die Avira blijkbaar begon te besturen) schakelde zichzelf uit en switchte mijn Spywaredoctor naar energiebesparing. Zonder dat ik ooit toestemming gaf. nu is mijn overblijvende symptoom een vertraagd systeem en 12 svchost.exe processen. Dat lijken mij (en redelijk veel forums) net een paar processen teveel,niet?
Ik probeer de tool, bedankt daarvoor!
Tog indien mogelijk: Weet je of .blend bestanden geinfecteerd kunnen worden? de virusdescripties die ik vonden spraken enkel van .exe bestanden.
Bedankt!

Laatst bewerkt:
ik zou het niet zeker kunnen zeggen. iets eraan veranderen zal hij wel niet kunnen maar misschien dat het virus dingen verwijderd en dus ook je .blend bestanden.
Voor de zekerheid even op een sticky zetten. Heb je al gezocht op jeefo removal tool. zijn er een aantal te vinden. let wel op. er kunnen altijd foute (neppe) tools zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan