Helemaal geen probleem dus.
Dit vond ik:
"Na uitschakeling van AdBlock en de FF popup-blocker kreeg ik de popup ook. Ligt duidelijk aan de site, niet aan mijn pc.
Er werden enkele cookies van errorsafe op mijn pc geplaatst, die overigens niet door AdAware als tracking cookies werden aangemerkt.
Ik werd natuurlijk nieuwsgierig naar ErrorSafe, dus heb ik OK geklikt op de pop-up. Don't try this at home!
Er wordt een installer op je pc geïnstalleerd. Als je daarop dubbelklikt wordt ErrorFixer gedownload van de site van ErrorFixer. Opvallend daarbij is dat een toepassing genaamd "StatReporter Application" (sr.exe) dan contact wil maken met stats1.reliablestats.com.
Het programma zelf lijkt mij een WinFixer kloon. Dat het een 'rogue' programma is, is meteen duidelijk. Het scant je pc op problemen. Althans, dat word je geacht te geloven. Dat scannen van je complete systeem op overbodige bestanden en fouten in het register is voorbij voordat je er erg in hebt. Het duurt een tel of drie! En vond bij mij (op een pc die perfect in orde is, ook wat het register betreft) welgeteld "372 ernstige systeembedreigingen". Onzin natuurlijk, dat zit 'hard-coded' in het programma. Bedrog dus.
NOD32 merkt zowel de installer (ErrorSafeScannerInstall_nl.exe) als de applicatie zelf (ers.exe) aan als "een variant van Win32/Downloader.Agent". Ad-Aware vindt het vooralsnog niet.
Deïnstallatie via Configuratiescherm > Software werkte naar behoren. Ook daarbij wil sr.exe overigens contact maken met stats1.reliablestats.com.
Overigens staat in het Privacy Statement van Wincustomize:
Citaat:
We use an outside ad company to display ads on our site. These ads may contain cookies. While we use cookies in other parts of our Web site, cookies received with banner ads are collected by our ad company, and we do not have access to this information.
Some customer data is shared with the advertising companies (i.e. whatever they have access to from setting in their cookies).
Het gebruik van een 'oudside ad company' brengt altijd de kans op dit soort problemen met zich mee.
Buffy"