Ik heb problemen met java!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joos09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Dus ik heb een probleem als ik iets wil openen run.bat dan kom er op java word niet herkend als interne of externe batchbestand of programma dus wat heb ik gedaan wat dom van mij alles van java verwijderd ook die classpaths en paths echt alles

nu heb ik java opnieuw geinstalleerd en het werkt nog steeds niet ik ben einde raad
dit is nu all een maand en ik weet niet waar te beginnen. en het zelfde gebeurt ook bij opdracht pomp dan komt er juist hetzelfde op :evil:

ik heb van alles gelezen maar ik ben spijtig genoeg nog altijd niet tot een oplossing gekomen ik heb dringend help nodig.

even extra informatie

ik gebruik windows 7
64 besturing systeem

alle hulp is welkom en eventueel kan iemand het doen op teamviewer vrijwillig?
want ik weet er niet veel van ik weet wel dat ik geen paths en classpaths meer heb
maar als ik er eens zet werkt het zowieso niet ik zal misschien afbeelding tonen als je
dat nodig vind voor me te helpen

alvast bedankt.

Als je dit volgt zou het opgelost mpeten zijn:
0xM6t.png

Het werkt nog steeds niet :(

heeft iemand soms teamviewer?

ik had ook men paths verwijderd maar ik heb liever als iemand op teamviewer zou fixen o.

toch bedankt Matthi

Ik gebruik de naam java_home omdat alle veel programmas er naar kijken om te weten welke versie je gebruikt
Zelf gebruik ik de jdk1.6_20 omdat de jdk7 niet iedereen heeft en dan mijn programma niet draait
Wat eerst
Je installeert
JDK1.7 (64bitversie onder programfiles)
JDK1.6 (32bitversie onder programfiles 86x)
je maakt een enviroment variabele zoals MatthiWare uitlegde(met vista 32 bit) maar dan enkel tot
JAVA_HOME => "C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.6.0_20" (uw path waar je je installatie java staan hebt)
ANT_HOME => "D:\_ANT\apache-ant-1.8.0"
de variabele Path voegt u achteraan dit toe
Path => "%JAVA_HOME%\bin;%ANT_HOME%\bin;"
HEROPSTART NODIG(als je rechts onderaan javakopje ziet staan is test ��n ok)
Bij eclipse als je een nieuw opstart bekijkt hij meerder waarden
dus moet je ofwel eclipse -clean opstarten of je settings instellen

Let op als je project op een jdk staat moet je rechts klikken je bij tablad classpath je jdk verwijderen en opnieuw een lib toevoegen en dan zou het moeten werken.

Men probleem is nu opgelost ik heb men computer geformateerd en alles werkt nu naar behoren.

Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan