Ik heb vaak problemen met internetverbinding op mijn computer. Kan iemand me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartOl

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
De ene dag heb ik wél verbinding maar kan ik niet internetten (niks laadt e.d.), de andere dag kan ik niet eens proberen te verbinden want dan staat er ''De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk'', terwijl ik niks aan instellingen heb veranderd (ook doet internet het dan na een tijd weer zonder iets te veranderen). Andere apparaten (mobiels, pc's, laptops e.d.) kunnen op die momenten wél gewoon internetten. Soms als ik 'Problemen oplossen' doe zegt-ie o.a.: ''De standaardgateway is niet beschikbaar''.
Ik gebruik een pc met PCI-kaart met twee antennes, de drivers zijn up-to-date, drivers opnieuw installeren werkt niet, router + modem herstarten werkt niet, pc opnieuw opstarten werkt heel soms
Ik gebruik een ICIDU NI-707545 Wireless N Client utility PCI-kaart, de router is van Sitecom.

Hoe is het als je bekabeld verbinding hebt met de router?

Is je pc vrij van malware?
Scan eens met Mbam Free.

En daar zijn we weer :)

zoals ik al eerder gezegd had tegen bart, mogelijk heeft dit iets te maken met zijn router.
ff een harde reset doen zal denk ik wel het probleem op moeten lossen..

Even voor de duidelijkheid: ik heb bart doorgestuurd naar helpmij.nl aangezien we op vraaglink niet kunnen toelaten dat het op een chatbox begint te lijken.
bart zijn probleem is mogelijk te ingewikkeld om het op lossen via een site als vraaglink.
hier kan je zijn topic vinden: http://digitaal.vraaglink.nl/3247/vaak-problemen-internetverbinding-computer-iemand-helpen

Laatst bewerkt:
Geef eerst maar eens meer info!

Over welk besturingssysteem hebben we het eigenlijk?

Welke draadloze netwerkkaart heb je en welk stuurprogrammaversie?
Waarom KAN je niet Updaten als er een nieuwere versie is?

Ben je bij met Windows Updates?

Al gescan op malware?

Geen malware, windows update is bij. Er is geen nieuwere versie anders had ik wel kunnen updaten
ik gebruik Windows 7 en gebruik een PCI-kaart genaamd 'ICIDU NI-707545 Wireless N Client utility'

@bart

wat je even kan doen

in de meeste gevallen zit er een reset knop op de router.
die kan je met een pen even indrukken.
na een minuut is je modem gereset.

aangezien je vertelde dat je niet echt bij de router kan,
kan je het ook proberen vanuit je computer:

kijk op je toetsenboard.

houd de "start" toets (met het windows logo erop) ingedrukt en tik de "r" knop in.

je krijgt dan een uitvoer venster.
0u75pl7.png

typ daar "cmd" in
bJFr681.png

typ nu "ipconfig"
iS0Z0gS.png

zoek dan naar het adres van je standard/default gateway
(dit adres is in de meeste gevallen het zelfde als op het plaatje, maar kan soms verschillen)
6syzOXj.png

open een browser en voer dit cijferige adres in je browser in.

mogelijk moet je dan nog wel even inloggen

als je zover bent zal je even een screenshot kunnen maken.
zo weten we misschien gelijk met wat voor een router we te maken hebben

Laatst bewerkt:
ik had hetzelfde probleem eerder ook al, het is een tijdje goed geweest daarna. Toen had ik ook geen malware

als het goed is, zie je bovenin ergens wat voor een router je hebt (dit is helaas niet altijd het geval).
lukt het je misschien om even een screenshot te maken?

installeer deze anders even: http://www.jetscreenshot.com/ heb je gelijk leuk software erbij
voordeel van deze is dat je de screenshot gelijk kunt uploaden.

Laatst bewerkt:
het is erg lastig lezen dit.
kan je misschien zeggen wat hier staat?
Tip: volg het pijltje :D
HOmk2q0.png

misschien dat je toch even het programmaatje wilt installeren zodat je duidelijk screenshots krijgt.

+ bedankt, ik zie nu dat dat programmaatje inderdaad erg handig is :D

bart ik heb je even een pm verstuurt via vraaglink

Laatst bewerkt:
ja ik had TeamViewer al, maar hoe stuur ik die info, moet ik zelf eerst een e-mail maken op die site die je gaf?

Laatst bewerkt:
sorry, misschien erg dom ofso, maar ik kan nergens pm's vinden op VraagLink, het staat niet bij Mijn activiteit of account ofso

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan