Ik heb Vista Ultimate 32 bit (NL), ik wil 64 bit (US/UK), gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sivlon

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hey,

Ik heb in Maart 2008 Windows Vista Ultimate gekocht en ik heb gehoord dat je dan meestal 32 bit en 64 bit krijgt, op mijn CD staat echter alleen 32 bit.

Ik wil binnenkort me PC reformatten en wilde graag een Engelse versie van Vista Ultimate en de 64 bit versie zodat ik meer dan 3GB ram kan.

Ik vraag me af of het volgende werkt: (Ik denk dat ik torrents zal gebruiken, volgens mij niet illegaal sinds ik altijd me eigen CD key gebruik)

- Download Vista Ultimate 64 bit (US version) en mijn eigen CD key gebruiken om hem te activaten.

Als dit niet werkt kan dan het volgende misschien?

- Download Vista Ultimate 32 bit (US/UK version) en mijn eigen CD key gebruiken om hem te activaten.

De reden dat ik dit wil doen is omdat ik heel graag dus 64 bit wil en als dit niet kan met mijn CD key, dan wil ik in ieder geval een ge-update 32 bit engelse versie downloaden (mijn CD heeft geen service pack 1 en moet nog heel veel updates).

Dus zal mijn CD key werken op deze versies?

Bedankt!

Groeten,

Sivlon.

Laatst bewerkt:
Ik heb em in de winkel gekocht.

't is zo'n wit kartonnen schuif doosje met een plastic doosje erin.

Ik denk dat ik OEM heb want op het witte kartonnetje staat "OEM System Builder Pack, UITSLUITEND bedoeld voor systeembouwers"

En op me Vista CD staat "Deze cd bevat alleen 32-bits software"

Het moet kunenn, mits je bij dezelfde versie blijft. Dus als je 32 bit Premium hebt, je wilt naar 64 bit Premium, zou dat in principe moeten kunnen.

Maareh , je hebt vista ultimate. Daar kun je language packs voor downloaden. Dus het omzetten naar een engelse versie is niet zo moeilijk.

Dat is inderdaad niet zo moeilijk, maar het gaat hier dus over het probleem met 64 bit. i.c.m. een key van 32 bit.

thanks for the tips en antwoorden!

Dan ga ik maar Ultimate 64 bit downloaden om te kijken of me key werkt, en anders maar wachten tot ik Windows 7 64 bit kan kopen :P

Btw Ultimate 64 bit retail zou dus inprencipe moeten werken met mijn key? of moet dat dan ook OEM zijn?

Anders kan ik de CD van een vriend gebruiken hij heeft namelijk Ultimate 64 bit retail en dan kan ik gewoon mijn cd key gebruiken.

Ik denk dat je dan Retail hebt, dus misschien maar eens eerst van de vriend proberen?

Ik wil niet vervelend doen maar tot zover ik weet gaat jou 32 Bit key niet op een versie van 64 Bit werken.
Heb dit eerder aan de hand gehad.

Ik hoop dat Harry Snor jou vraag lees want die weet het precies.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de OEM versie, maar werkt mijn CD key dan ook op een retail versie van ultimate 64 bit?

Of is er uiteindelijk geen verschil tussen OEM en retail versie?

@ Raymond Bos, hmm ok, k heb het ook op een ander forum gevraagd en er werden me daar ook verschillende antwoorden gegeven, dus misschien moet ik het het maar gewoon proberen en kijken wat er gebeurt :P

Laatst bewerkt:
Er is wel verschil tussen Retail en OEM, maar ikzelf heb het een keer gedaan met Vista Home Premium, geen problemen gehad.

Volgens mij ook niet.

De Vista DVD die ik heb bevat namelijk alle versie en ondere andere door middel van het invoeren van de keycode beslis je welke versie er geinstalleerd gaat worden.

Zou raar zijn als je met een key van een 'goedkopere OEM 32bit' de dure 64 variant kan draaien.\

maarehh... gewoon proberen en hou ons op de hoogte!

Volgens mij ook niet.

De Vista DVD die ik heb bevat namelijk alle versie en ondere andere door middel van het invoeren van de keycode beslis je welke versie er geinstalleerd gaat worden.

Zou raar zijn als je met een key van een 'goedkopere OEM 32bit' de dure 64 variant kan draaien.\

maarehh... gewoon proberen en hou ons op de hoogte!

Klopt, zo werkt het ook.
Tot zover ik weet geeft de key aan welke versie je krijgt.

MS is niet gek natuurlijk om 64 Bits versies werkend te maken met een 32 Bit key.
Dat zou mij zeer verbazen.

Laatst bewerkt:
Ok jongens hartstikke bedankt voor alle hulp,

Ik ga het dan maar gewoon proberen met een retail versie van 64 bit van Ultimate.

Ik ga het binnen 2 weken proberen en dan post ik hier zeker terug of het is gelukt of niet. Zo niet dan maar pech gehad :P

Groeten,

Sivlon

Het werkt!

Hey mensen!

Ik heb Vista Ultimate x64 gedownload (retail versie) en geïnstalleerd.
Vervolgens mijn eigen key gebruikt en windows succesvol geactivate.

Zit er op dit moment op :) ge-update en all.

Bedankt voor de reacties!

Er bestaat slechts onderscheid onder 2 cd's:

32bits en 64bits.

Op deze cd's staan dan wel alle windowsversies. Je moet dan wel de juiste key hebben.

Ik geloof dat je gratis kan schakelen tussen 32 en 64bits dus dat als dezelfde key niet werkt je wel gratis een nieuwe krijgt ofzo.

In ieder geval is de taal geen probleem meer. Die is standaard in te stellen bij vista. Gelukkig maar, bij windows XP kostte het nog €200 om een programma van microsoft te kopen om de taal te wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan