ik heb weer iets geks met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Berichten
167
Vraag aan het berijf waar ik gekocht heb en de vragen heb gesteld Computerkraker dus mijn Dealer
1.Binnen in een map b.v. Mp3 maar ook elders sorteerd hij niet op naam Antwoord Wat u kunt proberen voor de sortering van uw bestanden is alles selecteren en dan optie beeld, pictogrammen schikken, op naam.(nou dit doe ik wel 100 maal per dag maar het is niet de oplossing.)
2 Was over automatisch afspelen geen oplossing . antwoord : heeft u gedaan zoals het moet hier heb ik helaas geen andere optie voor dit kunt u mogelijk alleen terughalen qua systeemherstel.
3 Ik heb een ander registratie nummer gekregen via mijn dealer deze is n.l. reperatie geweest' uw cdrom van windows xp is niet waardeloos aangezien uw ingevoerde nr ergens in het register terug te vinden is, waardoor blijkt dat uw cd bij die pc hoort..Maar als ik mijn CD rom er in doe dan krijg ik een scherm met een Rood kruis het nummer klopt niet
Het is wat rommelig maar ik kan mij niet beter uitleggen.
 
Ik vind het een beetje ver gaan om een dealer een computerkraker te noemen,maar ik kan me voorstellen dat je niet blij bent.

Sorteren. Werkt het sorteren niet op de door de dealer opgegeven methode, of heb geen zin in al dat klikwerk?

Automatisch afspelen is een optie in de eigenschappen van de cd-speler. Automatisch afspelen bij invoegen heet dat. Er zitten ook nog ergens instellingen in het register waarmee je de autoplay optie kan aan- en uitzetten.

Het gaat erom dat je een geldige licentie hebt. Waarschijnlijk heb je een stickertje op je pc zitten waar dat op staat. Het maakt niet uit welk serienummer je hebt, als het maar geldig is. Als je daar vragen over hebt zou ik even bellen met microsoft Nederland. De helpdesk is te bereiken op telefoonnummer 020-5001500.
 
Wat het sorteren betreft: normaal hoef je allen maar rechts te klikken in de betreffende map, en dan de sorteeroptie te kiezen die je voorkeur heeft. Je hoeft dus niets te selecteren voor je dat doet.
 
sorteren op naam Hangmat

Hangmat
het is echt zo dat dit bedrijf zo heet hij zit in Oud Beijerland
 
Vraagje 1: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=195933&highlight=sorteren
Vond dit nog in mijn 'archiefje': Klik met rechtermuis knop op de Start knop > Verkennen > op C: klikken > ga naar de knop Beeld en zet daar Details aan > zet de file's op volgorde > Crtl vasthouden en op kruisje in rechter bovenhoek drukken. Nu opnieuw starten en alle mappen worden in het vervolg automatisch op volgorde gezet
 
Iets gek en Nu Goed

Vreugde in ons gezin, iemand heeft mij een gouden tip gegeven, maanden overal gevraagd ook bij mijn dealer niemand wist het alleen dit antwoord verdiend de GOUDEN COMPUTER hartelijk dank Help mij en zeer geachte Heer/ Mevr. vriendelijke groet. afz. J.Buijtendijk
 
Welke gouden tip dan? Nuttig voor anderen met mogelijk hetzelfde probleem. :)
 
Bedankt Gezina

Waarom de gouden tip : omdat ik al weken bij mijn dealer aan het vragen was hoe komt het en wat moet ik doen of weten jullie iets maar niemand kon mij iets vertellen ja wel kinderachtige antwoorden maar daar was ik niet mee geholpen en nu wel dus vandaar die vreugde want als je pc bij je dealer is geweest om XP opnieuw er op te zetten en je krijgt hem dan half terug dan kan iedereen toch wel begrijpen dat je dan blij bent wanneer je een goede oplossing ontvangt . Alleen heb ik nog een probleem en dat is het automatisch opstarten van een CD met bijbehorend keuze scherm, dat werkt nog niet. Ik heb in mijn groepsbeleid >Systeem >Autoplay uitschalen op inschakelen gezet echter geen resultaat. En nogmaals bedankt zeg maar Help Mij
 
Mooi dat het eerste probleem is opgelost, nou nog de Autoplay. Is ongeveer wat Hangmat al meldt.

Hoe vaak gebeurt het niet dat na het inbrengen van een cd in de cd-speler die spontaan begint te starten. In zo’n geval moet u dan iedere keer de installatieprocedure stoppen, wat soms vervelend kan zijn.

Nu kan men bij Windows XP de autorun uitschakelen bij het inlezen van data cd's en inschakelen bij audio cd's. Daarvoor gaat men als volgt te werk:

* Klik op Startmenu >> Deze Computer.
* Klik op Cd-speler >> Eigenschappen.
* Selecteer nu het tweede tabblad Automatisch Afspelen.
* Kies nu bovenaan voor het type cd dat in de cd-rom aanwezig is en onderaan welke actie er moet gebeuren.
* Klik nu op Toepassen >> OK.

Kijk wat bij jou van toepassing is.

Aanvulling: mocht het nog niet lukken dan heb je mogelijk nog wat aan deze tip: klik > Cd-rom wordt niet automatisch gestart in Windows XP
 
Laatst bewerkt:
GEZINA CD-ROM wordt niet autm. gestart

Ik heb naar het volgende gekeken: ik ben beheerder van XP dus legaal. Ik heb toen via start> uitvoeren> run> gpedit.nsc dan de map beheersjablonen openklikken en AUTOPLAY uitschakele rechts in de lijst dit veranderd in INSCHAKELEN maar geen resultaat.
IK heb een Plextor DVD-Rom PX712A en een DVD-Rom PX 116A. Maar als ik mijn Sony Digitale foto app.via USB laat lezen voor foto's dan komt wel het schermpje te voorschijn
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het waarachtig niet zo gauw meer weten, iemand heeft mogelijk nog een tip?
 
Re: sorteren op naam Hangmat

Geplaatst door J-W-Buijtendijk
Hangmat
het is echt zo dat dit bedrijf zo heet hij zit in Oud Beijerland

Humor :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan