Ik heb Windows 7 op mijn pc staan, en wil dat graag dual booten met windows xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

business

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Ik heb namelijk laatst een pc gekocht, die standaard met windows vista werd geleverd, maar vervolgens heb ik het ge-upgrade naar windows 7 ultimate d.m.v. een originele cd. en nu wil ik graag een paar software afspelen op mijn pc maar helaas bied windows 7 daar geen ondersteuning voor dus denk ik dat windows xp dualbooten de enige oplossing is. ik heb ook een windows xp cd, alleen weet ik helemaal niet waar ik mee moet beginnen en hoe het proces verloopt. dus graag assistentie a.u.b..

Mvg, Business

Hallo

Xp zal je op een andere partitie moet zetten als waar nu w7 opstaat.Omdat xp een ouder OS is zal je een bootloader moeten gebruiken zoals deze
Had je eerst xp en daarna w7 dan was dat automatisch gegaan.Maar dat is info waar je nu niks aan hebt.;)Tenzij je wel alles opnieuw wilt installeren.

dus xp cd erin(opstarten daarvan)xp instaleren op andere partitie en met easybsd de boot aanpassen.

Laatst bewerkt:
nou begin dan maar opnieuw
want normaal is het eerst XP en dan daarna win 7 ,en dan krijg je vanzelf dual boot

Erhemm, Bertus, ik heb het zelf ook zo uitgevoerd als frankwannet zegt en het werkt uitstekend.... Misschien beetje pielen om een entry toe te voegen in de bootloader maar als je een beetje handig bent met computers gaat het gewoon werken.

ja maar dan ben ik al mijn data/bestanden op mijn windows 7 kwijt, liever dat ik dat een beetje meer moeite doe en die bestanden toch houdt, dan dat ik alles kwijt ben en de installatie het mezelf gemakkelijk maak. maar uhhh welke partition manager is de beste? en hoe maken we die partition ook al weer? jongens ik doe het echt allemaal voor de eerste keer, dus het mag inderdaad ietsjes gedetailleerder.

Laatst bewerkt:
oke, dus nadat ik die partitie gemaakt heb, installeer ik vervolgens windows xp dan gewoon op die partitie? en wat doe ik met die boot loader ook alweer?

Altijd fijn gewerkt met EASEUS Partition Master, is dan ook mijn aanrader.

jongens ik doe het echt allemaal voor de eerste keer, dus het mag inderdaad ietsjes gedetailleerder.

Ik merk een beetje twijfel bij u.
Dan zou ik gaan voor de meest makkelijke manier en dat is eerst xp zetten(en de nodige indien beschikbare drivers) en daarna op een andere partitie W7.U krijgt dan vanzelf een dualboot.Dit houdt dan wel in dat u uw data die u wilt behouden moet gaan veilig stellen.Bijv op weer een andere partitie of externe schijf etc etc.
U begint dan dus helemaal "kaal".

Laatst bewerkt:
die partition wizard werkt niet omdat ik moet gaan betalen voor de echte versie van dat ding, omdat dat waarschijnlijk een demo is. dus als ik een partitie met die software maak vraagt tie mij om de volleedige versie aan te scahffen. en easeus zegt dat die niet geinstalleerd kan worden...........

ik heb er al een gevonden die wel werkt, paragon genaamd. het moest een 64-bits versie zijn net als m'n pc zelf. maar ik heb nu een partitie gemaakt, vervolgens doe ik m'n xp cd er in en installeer het op die nieuwe partitie, en dan het eerstvolgende wat ik doe nadat windwos xp installatie compleet is, is dat ik windows xp start en boot loader start en default os op windows 7 zet, am I correct?

Ik gebruik zelf: Oracle VM VirtualBox, dan heb je een virtuele pc draaien op je normale pc. Dit werkt bij mij perfect. Ik kan zo mooi klooien met XP en dingen uitproberen zonder dat ik daar een 2e pc voor moet hebben. Als je iets zwaardere dingen op die virtuele pc wilt doen, beveel ik je wel aan goede hardware te hebben ;)
Bijvoorbeeld 4 Gb aan geheugen. Dan kun je 2 gebruiken voor je Virtuele pc... En 2 voor nog je normale installatie. Hij gebruikt het geheugen alleen als je virtuele pc ook hebt draaien.

Probeer dat maar eens!!!

ik heb namelijk de virtual xp mode, die werkt overigens perfect, op een paar dingen na. zoals de software die ik zojuist nodig heb :P. dus is windows xp dualbooten toch echt de enige optie vanuit mijn optiek.

Is dat al gelukt? (A) Want daar heb ik op eerlijk te zijn geen ervaring mee :o

ik heb er al een gevonden die wel werkt, paragon genaamd. het moest een 64-bits versie zijn net als m'n pc zelf. maar ik heb nu een partitie gemaakt, vervolgens doe ik m'n xp cd er in en installeer het op die nieuwe partitie, en dan het eerstvolgende wat ik doe nadat windwos xp installatie compleet is, is dat ik windows xp start en boot loader start en default os op windows 7 zet, am I correct?

helemaal goed:thumb:

oo jeetje, ik denk dat ik het verknald heb. nadat de windows xp installatie compleet was, en vervolgens het besturingssyteem zichzelf opstartte wilde ik via windows xp op het net op zoek gaan naar een bootloader die ik eerder in dit forum toegewezen kreeg. maar het blijkt dat mijn pc via windows xp geen enkele hardware herkent. op het moederbord staan er allemaal vraagtekens, netwerkkaart, video kaart, geluidskaart etc etc. en hierdoor kan ik niet op het net via m´n pc dus ben ik genoodzaakt om via de browser van mijn playstation 3 hier te komen. hellluuuuuuuuuuupppppp.

Kun je ook niet via de Windows 7 installatie nog op Internet? Dan download je via daar de drivers van je hardware.
Die zet je dan op een stick of de hdd. En die open je dan vanaf de Windows XP installatie ;)

nee dat lukt niet, na de windows xp installatie start mijn pc alleen nog windows xpop, om windows 7 te kunnen gebruiken moet ik die bootloader toepassen op windows xp, nou toen dacht ik ik download die bootloader via m´n ps3 zet em vervolgens op m´n stickie en dan overzetten op m´n xp, maar ik rkijg steeds een bericht dat mijn pc vereiste hardware mist om die bootloader te kunnen installeren. ik gebruikte easybcd, nog enige alternatieven misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan