Ik kan de internet-explorer etc. niet meer op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hallo helpers,

Ik heb een computer, en ik heb er net een nieuwe netwerkkaart (voor ethernet) ingedaan, daarvoor moest ik windows opnieuw installeren, dat heb ik dus gedaan, het probleem is nu dat ik sinds ik dat heb gedaan, ik niet meer op programma's die met internet te maken hebben kan, zoals Internet explorer, MSN messenger, outlook express, maar ik kan wel een verbinding maken met internet.
Wat kan ik proberen, om ze toch te openen?

Rob.

Windows opnieuw installeren voor een nieuwe netwerk kaart? Lijkt me een beetje overbodig.
Maar goed, zit je via de kabel op internet ofzo?

Kijk in internetopties>verbindingen wat er als default verbinding staat.

Ik heb internet over de Kabel met WANADOO.
en als ik windows niet opnieuw had geinstalleerd kon ik niet met de netwerkkaart op internet

en als ik windows niet opnieuw had geinstalleerd kon ik niet met de netwerkkaart op internet

Weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar is "onzin".

Ik weet niet precies hoe het met Wanadoo zit, maar zoals ik bij Chello krijg automatisch een IP adres, als ik een andere netwerkkaart wil gebruiken moet ik eerst de huidige netwerkkaart vrijgeven waarna ik pas de nieuwe kaart kan installeren en gebruiken. Dus als dit bij Wanadoo ook zo gaat zal je eerst de oude netwerkkaart vrij moeten geven, of je zal moeten bellen met de helpdesk die waarschijnlijk ook de kaart kunnen vrijgeven.

Ik heb dit zelf zo geprobeerd, omdat anderen zeiden dat het niet kon, als ik dingen die al omschreven waren niet werkten. Toen dacht ik dat dat misschien wel handig was, en heb het geprobeerd. Toen scheen het te werken.

Maar ik heb geen antwoord op mijn vraag, het kan mij niets schelen, hoe ik hem heb geinstalleerd, hij werkt in ieder geval.

=> caveman, waar vind ik internetopties? (win98 SE)

Internet opties vind je onder extra als je een internet pagina geopend hebt.

Geplaatst door Robert-Jan K
=> caveman, waar vind ik internetopties? (win98 SE)
Klik in Internet Explorer op "Extra". Helemaal onderaan staat Internet-opties

Gebruik je toevallig kazaa, want ik kan wel verbinding maken maar ik kan niet op internet, ik heb toen gebeld naar xs4all (mijn provider) en die zeiden toen als je kazaa verkeerd verwijderd krijg je dat probleem dus. maar daar kreeg ik het antwoord van windows 98 verwijderen en opnieuw installeren .

euhm, ik kan internet explorer niet openen, dus ik kan ook niet bij internet opties...

en hoe los je dat probleem op met kazaa? het kan best zijn dat ik die verkeerd heb geinstalleerd, als ik de pc opstart komt er ook een foutmelding waarnaa kazaa zich afsluit.

R-J

Internetopties vind je ook in het configuratiescherm.

Maar hoezo kan je IE niet openen? Krijg je dan ook een foutmelding o.i.d.? Want normaal gesproken moet je dan iets te zien krijgen van pagina kan niet weergegeven worden.

En wat betreft Kazaa, die zou je dan even moeten uitzetten in msconfig, zodat ie niet opstart als de pc opstart. En eventueel het progr. verwijderen en opnieuw installeren of een andere versie proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan