Ik kan de map "System Volume Information"niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Ik kan de map "System Volume Information"niet openen. Ik heb alle informatie op het net gezocht:

- map zichtbaar maken
- tabblad beveiliging moet ik mijn beheerdersnaam toevoegen.

Daar loopt het mis: mijn naam wordt niet geaccepteerd en dus kan ik de map nog steeds niet in (er was een virusmelding vanuit die map).

Andere mogelijkheid???

Dat is volgens mij de map waarin informatie over herstelpunten wordt opgeslagen. Daar kan ik ook niet in. Maar heeft je virusscanner het virus niet opgeruimd?

Geplaatst door Pablo
...er was een virusmelding vanuit die map...
Schakel systeemherstel 'ns uit en probeer het dan nog een keer. Je restorepoints worden nl. in die map bewaard, mét eventueel het virus.:)

System Volume Information is extreem beveiligd (soort rootniveau).

De truuk van IkSelf egeft je geen toegang maar verwijdert het virus wel.

Daarna weer aanzetten.

Yep dat is de oplossing systeemherstel uitschakelen.
via rechtermuis deze computer>eigenschappen>systeemherstel>vinkje plaatsen en opnieuw opstarten :thumb:

Dat is uit. Virus is ook opgeruimd, map schijnt via informatiebalkje als ik erop sta ook leeg te zijn. Ik vroeg me echter af hoe ik er in kan komen, want de beschreven methode werkt niet.

Bedankt, maar dat had ik al geprobeerd.

geef de naam van het account waarmee u als beheerder bent aangemeld. Klik hierna op Namen controleren ter controle van de naam, deze wordt onderstreept als deze correct is.

Nu schijnt mijn accountnaam dus niet correct te zijn, want het wordt in dat venstertje niet geaccepteerd. Er gaat dus nog iets fout????

:D Dat weet ik niet maar omdat in die link speciaal staat vermeld xp pro dus ik denk dan zetten ze er wel gewoon xp neer.

Dit moet je doen:

Start/uitvoeren-->> intikken cmd ENTER

Zorg ervoor dat je in de root staat en tik het volgende commando in, gevolgd door ENTER:

cacls "c:\System Volume Information" /E /G gebruikersnaam:F

Hiermee kun je in betreffende map, heb het zojuist zelf geprobeerd en het werkt.:)

Voor mij als leek niet echt duidelijk:

Ik heb alles ingetikt, maar hoe kom ik dan in de map. Ik blijf in het DOS-venster steken en heb het dus maar afgesloten.

Ik heb toch niets engs gewijzigd nu??

Potdikkie.... het werkt. :thumb: Met Verkenner kun je vervolgens in de map.

Geplaatst door Pablo
Voor mij als leek niet echt duidelijk:

Ik heb alles ingetikt, maar hoe kom ik dan in de map. Ik blijf in het DOS-venster steken en heb het dus maar afgesloten.

Je moet het cacls-commando, zoals ik hierboven heb neergezet PRECIES zo overnemen, inclusief de " en de spaties, behalve an natuurlijk de gebruikersnaam, die moet je zelf invullen. Als dat goed gaat krijg je de melding:
'verwerkt map: c:\System Volume Information.:)

Hierna kun je het cmd-venstertje sluiten en kun je via de normale Windowsomgeving dubbelklikken op de map en de inhoud zien.

Laatst bewerkt:
Helaas: ik krijg de melding WORDT NIET HERKEND. Wat bedoel je met : Zorg dat je in de ROOT zit?????

Nogmaals: ik heb nu toch niets engs gewijzigd??

Geplaatst door Pablo
Helaas: ik krijg de melding WORDT NIET HERKEND. Wat bedoel je met : Zorg dat je in de ROOT zit?????

Je moet in het cmd-windowtje vanuit c:\ beginnen (ervanuitgaande dat c je harde schijf is). Wat zie jij als je cmd intikt? Met het commando cd\ kun je hier komen. Dán het cacls-commando intikken.:)

Houd er rekening mee dat de map niet voor niets verborgen + systeemmap is :).

Nu een melding over een verkeerde syntaxis. Ik denk dat ik ermee kap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan