ik kan de resolutie van mij laptop niet aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cesar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cesar

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste helpers na het instaleren van xp (opnieuw) inmijn laptop kan ik de resolutie van da scherm niet aanpassen hij heeft maar 1 instelling en die is de kleinste. het is een ATI mobility radeon 7500. als ik deze driver wilinstaleren krijg ik de volgende melding"probeer de wergaveadapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren. Waar kan ik zo'n stuurprogramma vinden. Ik heb mij rotgezocht met als gevolg een troyanse paard op mijn andere pc.

groetjes Cesar

Je doet er goed aan om het merk en model van je laptop te vermelden als je een vraag hebt, daarmee kunnen ze hier sneller helpen.

Ik zou eerst eens kijken in apparaat beheer bij welke opties er allemaal gele ! tekens staan.
Vervolgens moet je dan zorgen dat je alle drivers gaat downloaden en installeren.

En beginnen met de chipset drivers.

En is het bij ati niet zo dat je eerst net framework 2.0 moet installeren om foutmeldingen te voorkomen.
Maar het kan geen kwaad deze altijd eerst te installeren.
http://www.microsoft.com/downloads/...cb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displayLang=nl

Misschien heb je ook wel een cd erbij gekregen waar de drivers op staan.??

Je hebt gelijk mijn laptop is een compaq EVO N610c. Ik heb gekeken ik de site van de producent daar heb ik gevonden de driver voor mijn videokaart maar ik krijk telkens weer dezelfde melding over de vga stuurprogramma. Trouwen ik heb met mijn laptop geen cd gekregen hij is tweede hands.
groetjes Cesar

Makkelijkste optie die zou moeten werken is deze:
a. Zorg ervoor dat je de driver-software al gedownload hebt en dat je weet waar die staat nu.
b. Je start de computer op, drukt herhaaldelijk op F8 totdat het opstartkeuzemenu verschijnt. Kies daar voor VGA-modus en druk 2x op Enter. Windows start dan op VGA-modus en het scherm ziet er dan een stuk minder mooi uit, maar dat ga je oplossen in stap c.
c. Installeer de driver-software van a.

Succes,

Tijs.

Dat is een van de problemen waar kan ik een driver-software vinden.

groetjes Cesar

In je startposting had je het er toch over dat je al beschikt over de driver software, maar dat je voor de installatie VGA modus nodig hebt.

Tijs.

Beste Tijs het probleem is dat mijn laptop nog steeds aangeeft dat hij een video driver nodig heeft. Hij blijft vragen naar een stuurprogramma voor VGA.

Cesar

Het stuurprogramma voor VGA zou moeten staan in de C:\Windows\System32\Drivers map, onder de naam vga.sys
Als je kunt bladeren naar de driver tijdens de melding, blader dus naar de C:\Windows\System32\Drivers map.

Stel dat het bestand niet in die map staat maar het qua bestandsnaam wel over vga.sys gaat, dan heb ik ingepakt als bijlage de vga.sys die op mijn Windows XP systeem staat in die map.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

This ik heb het besturporgramma gevonden en jouw aanwijzingingen gevolgd ik krijg twee meldingen eerste video driver not found en de tweede is setup was unable to complete the installation try to set up you display adapter with a standaard vgh driver before running up.

Ik weet het effe niet meer ik zal en andere versie van windows instaleren en alles opniwue proberen.

groetjes en bedankt voor je adviezen
Cesar

ik heb windows xp home maar nog steeds hetzelfde probleem ik blijf proberen als iemand een idee heeft dan hoor ik deze graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan