Ik kan een pas aangemaakt document niet versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik kan een pas aangemaakt document niet versturen, ik krijg onderstaande foutmelding.

Deze fout kan optreden als u een Word-document als e-mailbijlage in Word probeert te verzenden terwijl de MAPI-sessie al is gesloten en Word geen verbinding meer kan maken met deze MAPI-sessie of als er een probleem met de faxconfiguratie is. De fout kan ook optreden als er een probleem met de configuratie van de fax is.

Als u een MAPI-fout wilt oplossen, moet u het MAPI-e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) opnieuw starten of moet u het document opslaan en sluiten en vervolgens Word opnieuw starten nadat u de MAPI-e-mailtoepassing opnieuw hebt gestart. Er wordt nu een nieuwe MAPI-sessie gemaakt in Word, waardoor het document kan worden verzonden.

Als u een probleem met de configuratie van de fax wilt herstellen, moet u de configuratie-instellingen van de faxsoftware nakijken en de benodigde wijzigingen doorvoeren.


Met vriendelijke groet,
Kappel
 
Ik neem aan dat je geprobeerd hebt de volgende optie: Bestand -> Verzenden naar -> e-Mail adres danwel e-Mail adres (als bijlage)

De melding lijkt me duidelijk: Er wordt geprobeerd om te koppelen met Outlook, maar die was (op dat moment) niet aanroepbaar.
De oplossing die je moet proberen staat er ook in:
Als u een MAPI-fout wilt oplossen, moet u het MAPI-e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) opnieuw starten of moet u het document opslaan en sluiten en vervolgens Word opnieuw starten nadat u de MAPI-e-mailtoepassing opnieuw hebt gestart. Er wordt nu een nieuwe MAPI-sessie gemaakt in Word, waardoor het document kan worden verzonden.

Natuurlijk kun je ook gewoon proberen Outlook te starten, het mailtje op te stellen en het opgeslagen Word document als bijlage bijvoegen.

Tijs.
 
Dank, ik heb het niet kunnen oplossen en de PC naar de winkel gebracht, zij zullen het repareren.
Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je geen complete berichten herhalen? Is volkomen nutteloos, en maakt een draadje behoorlijk onleesbaar. Dus a) niet meer doen, en b) de quoot verwijderen.
 
@OctaFish Een druk op de knop "Meld misbruik" is voldoende. De moderators doen vervolgens de rest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan