Ik kan geen administrator account aanmaken!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, *

ik wil een account aanmaken met de naam administrator. Dan krijg ik de melding dat dat niet gaat, omdat dat account al bestaat. Maar als ik gebruikers beheren bekijk, zie ik geen account met de naam administrator. Hoe kan dit?

Het gaat hier om windows 7, maar ik heb dit probleem op oudere versies ook gehad. Ik behelp me meestal maar met de accountnaam admin, maar hoe zit het eigenlijk?

Kun je niet beter een account maken, die luistert naar de naam: "admin" en die dan in de groep administrators plaatsen !? ;)

Ik meen, dat de gebruiker: "Administrator" een standaard gebruiker is binnen windows ..

Heb je een Home-versie van 7?

Mogelijk is je Administrator-account ooit hernoemd via Lokaal beveiligingsbeleid (heel verstandig).
In Computerbeheer, Lokale gebruikers en groepen, kan je dat zien als erachter bij beschrijving staat: Ingebouwde account voor beheer van de computer of het domein.

Het is sowieso ook verstandig om een tweede Administrator-account aan te maken, & de ingebouwde alleen voor noodgevallen te gebruiken. Verzin dan wel een iets moeilijkere naam dan admin.
Gemiddeld worden er nl. 39 geautomatiseerde pogingen per uur gedaan om zulke Administrator-accounts te kraken.

Kun je niet beter een account maken, die luistert naar de naam: "admin" en die dan in de groep administrators plaatsen !? ;)
Dat heb ik gedaan. Maar het is toch knots, een administrator die er niet is en die toch in de weg zit!

Heb je een Home-versie van 7?

Mogelijk is je Administrator-account ooit hernoemd via Lokaal beveiligingsbeleid (heel verstandig).
In Computerbeheer, Lokale gebruikers en groepen, kan je dat zien als erachter bij beschrijving staat: Ingebouwde account voor beheer van de computer of het domein.
Ik heb hier home, ja. Maar waar vind ik Computerbeheer? Op XP is dat te vinden, maar waar ze het nu weer verstopt hebben...

Dat zit nooit standaard in Home versies of lager, evenzo XP Home...

Maar zo kom je er het snelste bij:

Ga naar Start, Alle Programma's, Bureau-accessoires, & selecteer Opdrachtregel, daarop RechterMuisKlik, Uitvoeren als Administrator (dat moet wel lukken).

Dan typ je achter de prompt:

net user administrator /active:yes

Enter. Type exit. Afmelden (of herstarten).

Als het goed zie je nu ook de Administrator op het Welkomstscherm staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan