ik kan geen bestanden delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter trix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Met hulp van dit forum heb ik sinds vanochtend internet en mail op mijn client PC. Alleen het delen van de bestanden lukt niet
Ik zou de optie 'eenvoudig bestanden delen' moeten aanvinken op mijn Host (XP home edition) maar die optie staat er niet bij. Kan ik het nog op een andere manier doen. Op de Client staat trouwens wel de optie.
alvast bedankt voor het lezen:)
Trix

Kijk eens in de verkenner of het vinkje wel goed staat.
Verkenner/Extra/mapopties/weergave.
Ook zijn er services die misschien nog niet gestart zijn.

Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

Hallo Elisa
Op de host staat die optie niet, ook niet vanuit de map verkenner, vreemd hoor
En dat stuk want onder je mailtje staat, ik heb geen idee waar ik die info moet vinden:D
groet trix

Oh sorry, vergeten
Start/uitvoeren/typ services.msc

Weet je zeker dat je in de verkenner onder bovengenoemd pad niet iets hebt staan als 'eenvoudig delen inschakelen/uitschakelen?

Weet je ook zeker dat je de netwerkverbinding aan heb gemaakt met 'delen'?

goedenmorgen Elisa
Ik heb de instellingen uit je vorige mail ovegenomen alleen die van de gateway niet want dan valt mijn verbinding uit, staat nu weer op handmatig De firewall van MS is uitgezet, verder kwamen de instellingen overeen
Er staat echt geen map bestanden delen :-) Ik heb al vaker gelezen over dit probleem helaas was er toen ook geen oplossing bij :confused:
De client is inmiddels ook niet meer voorzien van internet/mail, dus er is wel iets aan de instellingen veranderd
groet trix

Vreemd van die Gateway, bij mij staat deze op automatisch.
Nou goed, handmatig ik ook ok als het maar wel gestart staat.

Die bestanden delen. Kijk naar boven, je moet dit eerst controleren in de verkenner. Zie bijlage.
Bij jou moet er bij de onderste dus wel een vinkje staan.

Of bedoel je met 'er staat echter geen map met bestanden delen 'shared docs?'

Bijlagen

• Weergave.jpg
    Weergave.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
goedemiddag
Er staat bij mij in de mapopties geen optie eenvoudig bestanden delen
Ik heb inmiddels wel internet en kan mijn mail ophalen maar ik heb geen idee hoe ik bestanden van de andere computer kan inzien

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 52
  • helpmij2.jpg
    helpmij2.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 40
Vertel eerst maar eens hoe je je verbinding krijgt.
Via een router of een modem?
Je zou die regel in weergave moeten hebben.

Hallo Elisa

Ik ben inmiddels in staat om de mappen van de host te delen en in te kijken op de client. Als ik het op de host probeer om de mappen van de client te zien dat vraagt hij om een wachtwoord, ik kan me niet herinneren dat ik die heb ingevoerd, dus das een beetje lastig maar niet onoverkomelijk :)
Wat ik heb gedaan is: ---> netwerk verbindingen, klik op rechtermuisknop op de verbinding die je gebruikt voor je thuisnetwerk en kies eigenschappen. Bij het tabblad algemeen hoort "client voor microsoft netwerken" aan te staan en "bestands en printer deling voor microsoft-netwerken" Deze staat er nu waarschijnlijk niet. Dus klik je eronder op het knopje "installeren" en vervolgens kies je service. Deze kun je dan toevoegen.
Dit heb ik op beide computers gedaan en ineens kan ik delen;)
Nou moet ik alleen nog uitvogelen wat mijn wachtwoord is....kun je dacht nog ergens terugvinden?
In ieder geval bedankt voor je hulp!:thumb:

Bij netwerk onderdelen staan er bij mij 4, zie bijlage.
Als je dit gedaan hebt kijk dan in de verkenner of er nu wel een regel staat over delen.

Nou moet ik alleen nog uitvogelen wat mijn wachtwoord is....kun je dacht nog ergens terugvinden?
Grapjas :D
Vul daar eens het wachtwoord in van de hostcomputer.
Bij mij werkt alles zonder wachtwoord en als ik toch dat gezeur om een wachtwoord kreeg dan was het zuiver toeval.

Bijlagen

• Netwerk onderdelen.jpg
    Netwerk onderdelen.jpg
    9 KB · Weergaven: 32
Je zult het niet geloven Elisa maar er staat nog steeds geen eenvoudig bestanden
delen bij :)
Ik weet ook niet waar dat aan ligt.
Verder stond 'client voor microsoft netwerken' er wel bij maar toch kon die 'service' nog toegevoegd worden bij eigenschappen
En ook op de host heb ik geen wachtwoord.
Maar het maakt niet zoveel uit want ik heb vooral gegevens van de host nodig op de client en waarschijnlijk niet andersom dus dat zal het probleem niet zijn
Maar in ieder geval weer wat geleerd :)
Bedankt in ieder geval voor je hulp:thumb:
groet trix

Als jij er tevreden mee bent prima maar ik blijf het vreemd vinden :shocked: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan