ik kan geen elk spel meer spelen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoep

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Als ik een spel wil spelen dan start het op en het engiste wat ik zie is een zwart scherm en start na ong. 30 sec. weer op.Ik heb de drivers al opnieuw geinstaleerd eerst verwijderd uit apparaat beheer doet nog steeds niet.Ik heb ook direct x 9c ook nog een keer geinstaleerd maar het loopt nog steeds vast.

gaat het om 1 bepaald spel of is het met alle
spellen zo?

allemaal behalve vice city.

Laatst bewerkt:
Heb je ze nog nooit kunnen spelen of is dit sinds kort?

IK kon ze altijd spelen ik heb het sinds een week.

Heb je soms iets geinstalleerd waardoor alles niet meer werkt? Misschien helpt het wanneer je een systeemherstel doet naar een punt waar je nog geen problemen had

Gta vice city doet het nog wel.Hoe doe je die optie dat je en blauw beeld krijgt inplaats dat hij overnieuw start?

Hardwareversnelling testen lukt ook niet via dxdiag hij loopt dan ook vast.

Heb hetzelfde probleem

Hallo

Het klinkt misschien gek, maar ik heb precies hetzelfde probleem. en dit ook sinds ongeveer een anderhalve week

Ik kan op dit moment geen spellen meer spelen. ik krijg een zwart scherm tijdens het opstarten van het spel.
Ook bij het installeren van een spel.
Even later start de pc weer opnieuw op.

Drivers opnieuw geïnstalleerd, werkte niet. Windows (XP pro) opnieuw geïnstalleerd (inclusief formatteren van C:), werkte ook niet. (ook DirectX 9.0 geïnstalleerd)
Systeemherstel gedaan, ook geen effect.
Andere videokaart erin, hetzelfde probleem
Ventilator en koelelement schoongemaakt, ook geen verbetering.

Misschien iemand met nog meer ideeën? Graag hoor ik het.

Service Pack 2 er toevallig op gezet?
Er hebben meerdere mensen problemen met die update inclusief ik.

Geplaatst door hoep
Hoe doe je die optie dat je en blauw beeld krijgt inplaats dat hij overnieuw start?
Ga naar:
Deze computer(klik met rechts)>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>hier het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als de pc nu weer wilt opstarten krijg je en blauw scherm met een foutmelding.
Graag de exacte melding hier neerzetten.

Ook ik heb SP2 er niet op gezet.
Bij het niet automatisch opnieuw opstarten, krijg ik ook een zwart scherm.... dan mag ik op de beroemde resetknop drukken, anders gebeurt er niks.

Zelfde probleem

Ook ik ervaar dit probleem. Sinds 2 weken werkt RCT2 niet meer. Nu gisteren RCT3 geinstalleerd wat bij het opstarten ook even een blauw scherm geeft met tekst maar helaas direct weer verdwijnt waarna de PC zich reboot.
Na reboot meldt Windows (XP Pro) dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Geen SP2 geinstalleerd.
Andere spellen zoals FIFA 2004 werken nog wel.
Vreemd probleem. Als er meer dergelijke ervaringen zijn en uiteraard een oplossing, ik hoor het graag!
(zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=188963)

Geplaatst door crash

Ga naar:
Deze computer(klik met rechts)>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>hier het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als de pc nu weer wilt opstarten krijg je en blauw scherm met een foutmelding.
Graag de exacte melding hier neerzetten.

Bovenstaande handeling uitgevoerd en probleem meteen opgelost! RCT3 start nu direct op zonder foutmelding of wat!!
Bedankt voor de tip:thumb:

Ik heb geprobeerd het spel Unreal Tournament te starten. Dit gaat wel in Veilige Modus (van het spel), ook met OpenGL support, maar niet in de Direct3D support.
Als ik deze (tweede) optie selecteer, start mijn pc dus automatisch opnieuw op.

Als ik de optie 'computer automatisch opnieuw opstarten' niet aangevinkt heb staan, krijg ik de volgende melding (nu dus wel):

Schakel de BIOS geheugenopties zoals caching of shadowing uit

***stop: 0x0000008E (0xC0000005, 0x0000025E, 0xF2564cc8, 0x00000000)

Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning voor hulpÿDV>NÇ@NÇ~àé

Werpt dit meer licht op de zaak?

Nu blijft hij alleen maar op een zwartbeeld dus moet ik hem resetten.

alles doet het weer het komt denk ik door zonealam

Ik heb ZoneAlarm ook hier gedeïnstalleerd.
met succes, want nu werken de spellen weer (met de Direct3D)
Waarschijnlijk begonnen de problemen na het updaten van ZoneAlarm naar versie 51_033.

De problemen zijn hier opgelost.
Rest er nog een vraag: hoe kan ZoneAlarm ervoor zorgen dat de Direct3D niet meer werkt?

maargoed, dat is nu eigenlijk niet belangrijk meer, het werkt weer naar behoren.

Dankjewel Hoep, ik zou er niet opgekomen zijn. Ik dacht dat het ergens anders aan lag.
Verder iedereen bedankt voor de reacties (en het nadenken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan