Ik kan geen games spelen? (Zie uitleg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaas444

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Ik had in de week m'n pc gereset dus er zat geen geluidskaart etc in.
Ik heb een software gevonden voor de geluid dus dat is opgelost, maar het probleem is dat ik geen games kan spelen (Meerdere games geprobeerd). Er staat dan dat ik geen DirectX heb of: No DirectX founded.
Maar ik heb DirectX al meerdere malen gedownload en er staat nog steeds dat ik geen DirectX heb.
Kan dit zijn dat ik nog geen Graphic kaart of videokaart heb? Hoe kan ik dat dan zien of ik wel of niet een videokaart/graphic kaart heb? en zien wat voor een video/graphic kaart ik heb? (Ik heb Everest) en waar kan ik deze downloaden als ik ze niet heb?

Alvast Bedankt! :D

Oh en ik heb btw een Windows XP Computer.

Laatst bewerkt:
kun je de volledige specificaties van je computer opschrijven?
is dit een merk pc zo ja schrijf dan op welk merk/model het is
en welke games probeer je te spelen?

Als ik je beschrijving goed begrijp heb je windows opnieuw geïnstalleerd? Zo ja: installeer dan eerst alle drivers weer. De melding die je nu krijgt komt in ieder geval omdat je geen videokaart drivers hebt geïnstalleerd, maar begin eerst met het installeren van alle drivers voor je moederbord ;)

firest0rm ik heb een DIMENSION 5150 computer en ik probeer GTA San Andreas (Gekocht op CD) te spelen, Wolfteam, Need for speed world, en ze doen het allemaal niet.

K1pje, dat vraag ik nou juist. Waar ik die driver dan kan installeren.

mastermindzh ok ik zal het proberen

mastermindzh zoals ik al in mijn vraag vroeg: waar kan ik zien wat voor een video of graphic kaart heb dan, want ik kan nu toch niet weten welke driver ik nodig heb voor mn pc om te downloaden?

Alle drivers voor jou Dell zijn hier te vinden klikerdeklik

als het goed is zit er een ATI RADEON X600 256MB videokaart in niet echt het beste wat er is

mastermindzh zoals ik al in mijn vraag vroeg: waar kan ik zien wat voor een video of graphic kaart heb dan, want ik kan nu toch niet weten welke driver ik nodig heb voor mn pc om te downloaden?

Vandaar dat ik driverpack solutions aanrade, dat is een programma dat herkent welke dingen je in de pc hebt en automatisch de goede driver daarvoor installeert.

Dit is veel minder werk dan de oplossing van firestorm, daar moet je namelijk alles zelf downloaden & installeren.

[edit]Als je toch wilt weten wat er in de pc zit kan je een van de volgende software daarvoor gebruiken:
[/edit]

Laatst bewerkt:
mastermindzh: Die Driverpack is zeg maar gestoord geworden, ik kreeg eerst wat foutmeldingen tijdens het installeren en nu zegt ie dat ik geen stuurprogramma en geen Anti-virus enz. heb terwijl ik ze wel heb?

ik raad je aan om ze gewoon van de dell website af te plukken dan zon programma dan weet je tenminste dat je de juiste drivers hebt!

mastermindzh: Die Driverpack is zeg maar gestoord geworden, ik kreeg eerst wat foutmeldingen tijdens het installeren en nu zegt ie dat ik geen stuurprogramma en geen Anti-virus enz. heb terwijl ik ze wel heb?

Dat klopt toch ook, het is een nieuwe windows 7 installatie, dus dan ontbreken de drivers. Daar is dit programma nu juist voor.

Het is toch echt zo simpel als programma starten -> driver tab selecteren (zou standaard moeten zijn) - > install drivers & updates klikken.

dpsy.png

overigens is er ook een portable versie , dat is degene die ik altijd gebruik.

Sowieso als ik die Driverpack start dan staat er: De toepassing heeft een uitzondering gegenereerd die niet kon worden behandeld. Klik op OK om de toepassing te debuggen. Klik CANCEL om verder te gaan

Fout: Ongeldige syntaxis

Module: (lange tekst van C:/DOCU enzo.)
Lijn:3
Functie:RegRead

Als ik dan op OK klik dan krijg ik nog zo'n balkje met:
Fout in het script voor Internet Explorer

Blablablabla

Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina?

Dan doe ik ja.

En dan opent ie maar er staat dat ik geen antivirus heb en alle tabs staat er Geen stuurprogamma gevonden of no driver Database found of Progams not found.

Laatst bewerkt:
nogmaals haal ze gewoon van de website af, ik heb je de link gegeven naar de juiste drivers
het soort driver programma's dat mastermind heeft geadviseerd werken imho nooit goed.
de link komt direct van dell en dan weet je dat je de juiste drivers hebt en dan heb je dat gedoe met dit programma ook niet

als je mijn link had gebruikt was je in 10 minuten al klaar geweest inplaats van 3 dagen!

Laatst bewerkt:
firest0rm daar had ik al gekeken en daar had ik ook mn geluid gedownload. Maar van al die drivers staat er geen driver voor MIJN videokaart in.

Intel gma drivers worden automatisch geïnstalleerd!

verder is dat geen losse videokaart maar onboard dat is ook een reden waarom je geen games kan spelen!
de onboard kaart is veelte zwak voor vrijwel iedere game

Deze driver moet je hebben voor de intelvariant: http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriverDetails/DriverFileFormats/Product/dimension-5150x?DriverId=R140545&FileId=2731115568&urlProductCode=False

voor de rest sluit ik me aan bij firest0rm, een onboard videokaart kan niet echt gamen.

[edit] na wat onderzoek blijkt dat jij ongeveer 20-30fps moet kunnen krijgen op "low" settings

hier kunt U zien hoe dat gaat:
[video=youtube;c9FyHmxNqV8]http://www.youtube.com/watch?v=c9FyHmxNqV8[/video]
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik heb al in de vraag gesteld of het aan mijn videokaart/graphic kaart ligt omdat ik niet weet of het wel daardoor komt.
Maar ik kwam er achter dat ik ook geen paint en ontspanning spelletjes meer heb... naja in ieder geval. Als het niet door mijn videokaart ofz komt. Wat dan wel?

oh en btw mastermindzh die download link die je heb gestuurd van intel. die is voor windows vista. IK had al gezegd dat ik een Windows XP heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan