Ik kan mijn D-schijf niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Ik heb voor het maken van video-films een aparte D-schijf van 120 Gb in mijn PC geplaatst.
Ik heb inmiddels een film gemaakt en gebrand op dvd en de ruwe film van de D-schijf gehaald. Tot mijn verbazing blijft er nog steeds ongeveer 25 Gb op de D-schijf staan. Dus nog maar eens alles echt helemaal weghalen, prullebak geleegd, gekeken naar verborgen bestanden en gedefragmenteerd. Volgens mij kan er helemaal niets meer opstaan.
Via Helpmij kreeg ik al de tip om de schijf te formatteren en dan zou het wel goed komen. Dat heb ik geprobeerd maar ik krijg de melding dat de schijf niet geformatteerd kan worden en dat ik alle schijfhulpprogramma's en programma's die de schrijf gebruiken moet afsluiten.
Ik heb niks open staan en het programma waarmee ik werk, Pinnacle Studio 8, staat op de C-schijf.
Is er een omweg om te formatteren?
Reggy

Hallo With1

Zet voor je d schijf aanders Systeemherstel uit.
Even de pc opnieuw opstarten en hier na nog een keertje proberen.

grt

Helaas, alles gedaan zoals je het zei, maar er wordt nog steeds vermeld dat ik de schijf niet kan formatteren en de Gb's staan nog steeds op de schijf, ik snap er niks van. 't Is ook niet zo'n klein beetje bytes !!!!
Ik hou natuurlijk nog zat bytes over video's te uploaden, maar ik wil het probleem snappen.

Reggy

heb je d partitie in windows of in dos proberen formateren

in Windows
als volgt: rechts klikken op d-schijf in "mijn computer" en dan kiezen voor formatteren.

probeer eens in dos
opstartdiskette-opstarten zonder cdrom-
format d:

dan zal wel gaan

Ik kreeg ineens de ingeving om het te prpberen via Computerbeheer -> schijfbeheer
En dat lukt ......
hij is nu aan het formatteren.
Bedankt voor je hulp
Als de bytes na het formatteren verdwenen zijn zal ik nog een berichtje plaatsen.

Hiep hoi,
alles is gelukt
geformatteerd binnen een uurtje
en nu is de hele schijf weer helemaal leeg
120 giegjes voor de volgende film !!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan