Ik kan m'n D:\ niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

softwareboy

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Ik kan m'n D:\ schijf en C:\ schijf niet meer openen net zoals de mappen die erin staan, als ik dubbel klik krijg ik deze error:
D-schijf.jpg

Als ik een snelkoppeling maak naar die schijf lukt het wel maar als ik een gewone map wil openen krijg ik dezelfde error en als ik daarvan een snelkoppeling maak lukt het niet weet iemand wat ik moet doen aub? :(

Ik pas m'n bericht regelmatig aan voor degenen die het merken omdat ik soms later dingen opmerk. Zoals net merkte ik dat ik alleen een error krijg als ik een map of schijf wil openen die in een verkenner staat. Neem nu ik heb een map op m'n bureaublad staan en ik dubbelklik dan werkt het maar als ik diezelfde map wil openen via windows verkenner dan krijg ik error. Misschien zijn jullie hier iets mee want ik ben echt ten einde raad

Laatst bewerkt:
Kun je het iets duidelijker erin zetten?

• Wat is je besturingssysteem?
  • Welke error krijg je?

En probeer het een via Windows verkenner (Windowstoets+E) te openen.

m'n besturingssyteem is windows 7 . En ik ga het ff erterug opzetten

Laatst bewerkt:
Hoi,
makkelijkste mogelijkheid systeemherstel, neem aan dat je het direct gemerkt hebt.
Succes.

Nou vroeger deed ik elke dag systeem herstel maar eergisteren installeerde ik SP1 van windows 7 en plots was m'n windows maar een evaluation copy build 7601. Dus dacht ik, ik ga systeem herstel doen, ik ging naar systeem herstel en er stond dat het was uitgeschakeld. Ik verwijder de update en twas geen copy meer daarna schakelde ik systeemherstel terug in maar al m'n bestanden van systeemherstel van vroeger waren weg. :confused:

Ik keek zojuist nog eens in m'n systeemherstel en nu waren er wel bestanden maar het waren er van gisteren en kheb sinds gisteren problemen met die error dus ja ...

Laatst bewerkt:
Zit er een "Autorun" bestand in? (autorun.ini)

Daar kan het ook aan liggen, verplaats die naar een andere map (niet op D:)

Dan moet er 1 op elke schijf staan en in elke map want ik kan geen 1 map betreden maar ik dacht zou dit kunnen liggen aan m'n explorer.exe? en zoja hoe kan ik hem terug brengen naar de orginele van windows 7

De machtigingen voor een specifieke disk, map of bestand kunnen eenvoudig worden verkregen door alsnog eigenaar daarvan te worden. Dit gaat het makkelijkst door een zogenaamde Take Ownership uit te voeren. Door deze optie aan het contextmenu (het menu dat verschijnt wanneer vanuit de Windows Verkenner met rechts op een bestand of map wordt geklikt) toe te voegen, kunnen de toegangsrechten van mappen en bestanden eenvoudig worden gewijzigd.

Pak het take_ownership.zip uit met 7-Zip en enter dit
Succes.

misschien nu iets handigs ik heb zojuist ontdekt dat als ik dubbelklik ik eigenlijk klik op verkennen maar als ik klik op openen opent hij het gewoon zoals vroeger nu moet ik alleen weten hoe hij standaard opent ipv verkent

* Uiteraard moet je de drive selecteren,
* Rechtsklik-> Take Ownership
* Nu zou je hm moeten kunnen benaderen...
Succes.

Als ik het bestand dus toevoeg aan m'n register kan ik nog steeds niet klikken op take ownership. Maar alsk rechtsklik op een map kan ik dat wel maar het heeft geen effect

Laatst bewerkt:
[FONT=&quot]Ik heb een andere oplossing gevonden op: http://www.winhelponline.com/blog/fi...for-windows-7/[/FONT]

• [FONT=&quot]Klik in het groene vak daar op Drive dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken,[/FONT]
  • [FONT=&quot]Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen[/FONT]
  • [FONT=&quot]Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,[/FONT]
  • [FONT=&quot]Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand[/FONT]
[FONT=&quot]
Met registerinstellingen (laten) maken loop je het risico dat de computer niet goed of zelfs niet meer kan werken! Mocht je het register in originele staat willen herstellen, maak dan eerst een backup v/h register en/of creëer een herstelpunt voor alle zekerheid.

Herstelpunt maken

Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem en Beveiliging>Systeem
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging
Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging
Klik op het tabblad Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken
Typ een beschrijving in het dialoogvenster Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken

Register backup maken/herstellen met ERUNT

Let op: De onderstaande instructies gelden voor Windows XP.
Hoewel ERUNT schijnt te werken onder Vista en Windows7 zijn er ook enige complicaties gemeldt bij het gebruik van de software onder deze besturings-systemen. Onder Vista moeten de meldingen v/h gebruikersaccountbeheer zijn uitgeschakeld.
Voor meer informatie zie: http://www.larshederer.homepage.t-on.../erunt/faq.htm
Maken van een back-up
Download en installeer ERUNT
De software zal naast het back-up-programma ERUNT ook het register-optimalisatie-programma NTREGOPT installeren, dit heb je niet nodig voor het maken van een back-up
Ga naar Start > Programma's > ERUNT en klik op ERUNT om een back-up van het register te maken
Klik op OK in het pop-up venster
In het nu geopende venster zal ERUNT de standaard back-up locatie aangeven, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT\<huidige datum>
Controleer ook dat de opties System registry en Current user registry zijn geselecteerd
Klik op OK, ERUNT zal nu een back-up van het register maken op de eerder aangegeven locatie
Let op: ERUNT zelf wordt standaard in de locatie C:\ERUNT geïnstalleerd, de back-ups worden in een map genaamd ERDNT genaamd op de locatie C:\Windows

Herstellen van de register back-up
Om een gemaakte back-up te herstellen moet handmatig naar de back-up locatie genavigeerd worden, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT
Open de map van de back-up die je wilt herstellen en klik op het bestand ERDNT.EXE en dan op OK
Het register zal nu worden hersteld naar de gekozen back-up

Website ERUNT: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/[/FONT]
[FONT=&quot]Succes.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]

Het werkt nog altijd niet ik kan geen enkele schijf of map openen door gewoon te dubbeklikken heeft er iemand soms een idee hoe ik kan in stellen dat hij standaard m'n schijven en mappen opent ipv verkent als ik dubbel klik?

ik krijg altijd oplossingen die te maken hebben met m'n register kan het zijn dat er errors zitten in m'n register en ik die misschien kan op lossen met registery booster?

Ik wil tenslotte adviseren om een Repair Install te doen.
Klik op de link voor de handleiding. Bij deze methode raak je je bestanden niet kwijt, maar het is altijd een goed idee om wel een backup te maken. Verder zul je alle updates weer binnen moeten halen en Windows activeren.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan