ik kan niet al mijn programma's zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter trix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Als ik op start klik--->alle programma's dan verschijnen er drie brede balken met daarin al mijn programma's. Alleen denk ik dat er nog een vierde balk moet zijn want ik kan niet alle prgramma's terug vinden. Is er een manier om die balk wel zichtbaar te maken of een map van waaruit ik een programma kan opstarten, of een manier om de volgorde te veranderen?
Trix die dus een programma niet terug kan vinden :-(

Heb je soms erg lange programma-namen in Alle Programma's, rechtsklik dan op zo'n langerd, kies Naam wijzigen en kort het in.

Nog wat tips:
Hoe het Startmenu openen in één kolom

Wanneer u naar Alle Programma's gaat in het startmenu ziet u 2 of meerdere kolommen, afhankelijk van uw hoeveelheid programma's. Sommigen hebben liever één kolom en dan de mogelijkheid om door de lijst te scrollen. U kunt dit instellen, en wel als volgt:
-klik met rechts op de taakbalk en kies 'eigenschappen'
-kies het tabblad 'menu start'
-druk op de knop 'aanpassen'
-kies het tabblad 'geavanceerd'
-plaats een vinkje bij 'door programma's bladeren'
-sluit af met OK en Toepassen
Vanaf nu staan alle programma's van Start in één lijst.

Wilt u in plaats hiervan alles netjes onderbrengen in sub-mappen dan is dit óók mogelijk.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies 'verkennen'. Windows verkenner opent met 2 vensters en de startmenu-map licht op in het linker venster. Dubbelklik op de map 'programma's' in het rechter venster en u ziet de reeds aanwezige sub-mappen en snelkoppelingen. U kunt zelf nu sub-mappen aanmaken door ergens op een lege plek in het rechter venster met de rechter muisknop te klikken en te kiezen voor --nieuw--map. Geef deze map een eigen naam b.v. grafische bestanden. U kunt nu alle koppelingen die naar grafische bestanden wijzen naar deze nieuwe sub-map slepen. U kunt net zoveel sub-mappen aanmaken als u nodig heeft. Wanneer u klaar bent sluit u alle vensters. Wanneer u vervolgens via start naar alle programma's gaat ziet u dat alles keurig in de sub-mappen is opgeslagen. Staan de onderdelen niet op alfabet klik dan met rechts ergens op een lege plek in dit venster en kies voor 'sorteren op naam'.

Hallo Gezina
bedankt voor je berichtje, ik ben er al mee geholpen. Alleen de tweede optie daar kan ik nog niets mee omdat, en hier heb ik op het forum ook al een vraag over gesteld, ik niet in de map program files kan, er verschijnt dan een venster met "zoekresultaat" en"geef de gewenste zoekcriteria op". Zo'n lange lijst is in ieder geval al een stap in goede richting maar zou het liever ingekort hebben
bedankt alvast
greetz trix

Dan zou ik zeker eerst dat probleem oplossen als ik jou was, Ikself (e.a.) is je daarbij al behulpzaam zag ik. :)

Maar zoals ik eerder meldde, het behoorlijk inkorten van de namen in Alle programma's kan ook al veel uitmaken.
En Tanja hieronder omschrijft het nog beter. ;) :thumb:

Je kunt die 3 brede balken ook smaller maken zodat die 4de er ook bij kan.

Zoek de langste naam in de kolom op en verander de naam naar iets korts en toch herkenbaar (rechtsklikken, naam wijzigen). Doe dit in iedere kolom.

Als het goed is komt dan ook die 4de kolom in beeld.

Hoi Gezina en Tanja
de naam verkorten heeft weinig zin ik zie niet dat de balk dan smaller wordt en dus de vierde kolom zichtbaar wordt,of moet je dan eerst de computer opnieuw opstarten ofzo?
trix:confused:

Vreemd dat dat niet werkt. Misschien moet je inderdaad eerst de pc opnieuw opstarten. Bij mij werkte het destijds wel en een andere vraagsteller heeft het ook een keer gedaan. Toen werkte het ook.

Edit: Nog een keer getest en de kolom is een paar cm smaller geworden.

Hoi Tanja
ook na het opnieuw opstarten geen verbetering. wel een verslechtering. Ik heb waarschijnlijk de naam van microsoft works aangepast en nou opent die niet meer.:rolleyes:

Dan is er denk ik toch iets anders aan de hand. De naam is alleen een snelkoppeling naar een programma. Die naam mag je gewoon wijzigen.

Het feit dat het bij jou niet lukt en dat nu zelfs een programma niet meer wil starten geeft mij het idee dat er meer (iets anders) aan de hand is.

Heb je al een systeemherstel teruggezet naar een dag eerder zodat het programma weer gewoon werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan