Ik kan niet meer in mijn router komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorsisgerest

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Berichten
62
Hallo,

Sinds vandaag kan ik met geen enkel ip naar het login scherm van mijn router komen. Standaargateaway, ipv4, watismijnip.nl. Ik heb het allemaal geprobeerd maar geen leidt tot het login scherm van mijn router. Het is een Zyxel.

Het liefst reset ik niet omdat er veel portforwards in staan. Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik het Ip kan vinden dat leidt naar het inlogscherm.
Heb ook al draadloos en kabel geprobeerd. Niks werkt!

Mvg,

Sjors
 
Ja al gedaan, gebeurd niks als ik het ip invul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer dit IP-adres eens:
192.168.1.1
192.168.10.1
of
192.168.1.254
 
Werken allemaal niet. Altijd als ik naar watismijnip ging stond daar altijd het ip dat werkte...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou moeten werken met het IP adres dat je in MSconfig achter Default Gateway ziet staan. Dat vul je dan in de adresbalk van IE in, of welke browser je dan ook gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ja al gedaan, gebeurd niks als ik het ip invul

Had je het ip adres van de router veranderd?, standaard 192.168.1.1
En idd de gateway als je ip config hebt gebruikt.
Zet de wifi eens uit zodat je alleen met de kabel een verbinding hebt.
 
Ik ken dit gedrag alleen als:
a. Er niet rechtstreeks met de Zyxel verbonden is maar er nog een (draadloze) router tussen staat.
Ben er dus zeker van dat je rechtstreeks met de Zyxel verbonden bent, liefst bedraad.
b. De router is overbelast (geraakt). Dit dan vooral door downloads.
Zet alle apparaten uit die (direct of indirect) met de Zyxel verbonden zijn.
Zet de router uit, wacht een seconden of 10 en zet 'm weer aan. Wacht totdat hij weer volledig is opgestart.
Zet dan je pc/laptop weer aan en probeer opnieuw te verbinden met de router.
Lukt dat, doe je aanpassingen en log uit. Pas daarna weer andere apparaten aanzetten die (direct of indirect) met de Zyxel verbonden zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan