Ik kan niet meer inloggen op xp, rare meldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain888

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo,

Ik heb gisteren een systeemcontrole ingesteld en de computer daarna opnieuw opgestart zodat de systeemcontrole zou worden gestart. Nadat de systeemcontrole klaar was startte de computer opnieuw op. Toen dit gebeurd was kon ik echter niet meer inloggen op mijn account en ook niet op de drie accounts van mijn familie op de computer. Ik kreeg rare meldingen, waarin gesteld werd dat het gebruikersprofiel niet geladen kon worden en dat het standaardsysteemprofiel gebruikt zou worden met een afteller erbij. Daarna de melding dat er geen profiel aangemaakt kon worden (hier zouden te weinig rechten voor zijn )en nog een andere melding. Ik heb de computer toen uitgezet door de uit-/aanknop ingedrukt te houden. Ik heb daarna de computer weer aangezet en hij vroeg weer om een schijfcontrole. Ik heb daarna een aantal keer de schijfcontrole uit laten voeren en een aantal keer de gevraagde schijfcontrole geannuleerd waarna ik telkens probeerde in te loggen. Telkens kreeg ik hetzelfde. Op een gegeven moment heb ik bij het opstarten F8 ingedrukt en hem de laatste juiste systeeminstellingen laten gebruiken. Ik had nog steeds hetzelfde probleem, ik kon dus niet inloggen. Ook heb ik een aantal keer geprobeerd om in veilige modus op te starten, maar het beeldscherm werd dan gewoon zwart en deed niets meer. Na een aantal keer deze dingen geprobeerd te hebben, kreeg ik nog een foutmelding erbij, alleen een errorwaarschuwing zonder tekst dus. Alleen een "ok" vakje met links een rood cirkeltje met een kruisje erin zonder tekst dus.
Uiteindelijk heb ik een linux live-cd opgestart en heb ik de windows-schijven(2) gemount en heb ik hierop met ktorrent een retail-versie van winxp home gedownload en gebrand met k3b.
Hiermee heb ik de computer opgestart en heb ik in de console een schijfcontrole gedaan van schijf C: en D: en een schijf R:, een Ramdisk-partitie die ik ooit had aangemaakt maar nooit wat mee heb gedaan, ik heb deze alledrie met de switches /P en /R gedraaid. Hierna heb ik de xp installatie weer opgestart, nu waren de eerdere foutmeldingen met de klokjes weg en kreeg ik alleen de foutmelding die ik hier als laatste heb beschreven. Als ik deze nu wegklik, krijg ik een soort blauwgrijzig scherm, ik zie de cursor gewoon, maar ik kan niets doen en kan nergens op klikken.

Ik heb nu alles geprobeerd wat ik kon bedenken, maar ik weet het nu toch echt even niet meer. Mijn gegevens e.d. zijn veilig, die kan ik er gewoon afhalen door de disken te mounten vanaf een linux live-cd, maar het liefste zou ik toch gewoon zien dat ik weer gewoon kan inloggen, want het heeft me tot nu toe al veel tijd en moeite gekost en ik zou het graag snel opgelost hebben!

Wie kan mij helpen mijn probleem op te lossen?!
HEEL ERG BEDANKT!

Groetjes,
Alain

Laatst bewerkt:
Zeker dat je nergens een virus hebt binnengehaald?

Even scannen vanuit linux misschien?

Daarnaast even ASR uitvoeren vanop de windows cd.

Als dat geen baat heeft vrees ik dat je een format C zal moeten uitvoeren.

Ff vraagje, wat is een ASR?
Ik zal even kijken voor een virus, ik heb normaal bitdefender altijd draaiend met de hoogste beveiliging.
Geen andere mogelijkheden dus?
Ik zal dit proberen, maar wel ***** anders :P.

In ieder geval,
Thx

ASR staat voor Automated System recovery.

Je kan het activeren van zodra je laad van de windows installatiecd d.m.v. op F2 te drukken. (ik geloof tenminste dat het F2 is, ben er neit zeker van maar je ziet het in de grijze balk onderaan verschijnen welke knop het is, nog voor hij begint met het laden van alle bestanden)

Ah, dan is het ook handig dat ik hem de bestanden niet zie laden :P.
Als ik de installatiecd opstart blijft het zwart tot ik de keuze krijg van xp installeren of de herstelconsole gebruiken. Ik zou het dus fijn vinden als je er even kunt vertellen welke toets het is en wanneer ik precies moet drukken ;)

Dankje!

Het is F2.

Start op van de cd, wacht tot je op het scherm hebt gekregen dat je op een toets moet drukken om van de cd op te starten. Druk op een toets. En vanaf dan begin je maar op F2 te trommelen tot je iets zinnig te zien krijgt.

Nou, ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet en ik snap denk ik wel waarom....
Ik heb een windows xp home disk, gebruikt!
Ik las hier: http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxppasr.html
volgens mij dat je een professional disk nodig hebt....
En ik heb er ook nog een paar vraagjes over:
1. Raak ik niet mijn belangrijke bestanden kwijt?
2. Heb ik niet ook al een disk of diskette nodig waarop die gegevens staan die ik moet herstellen? (dacht zoiets ook te lezen)

Het is trouwens een OEM systeem, en het is ook windows xp home.
Er zit ook een herstelprogramma bij om het systeem in de oorspronkelijke staat te herstellen, maar ik ben bang dat ik dan wel mijn persoonlijke bestanden wis...

Ik snap het allemaal dus niet helemaal...:P

Hmm, dat zou kunnen. Ik gebruik namelijk alleen xp pro.

Bestanden raak je niet kwijt.
Je hebt geen diskette of iets dergelijks nodig. Windows is in sommige gevallen in staat zichzelf gewoon te herstellen. Lukt het niet zal windows dat ook melden.

De recovery waarbij je extra cd's en dergelijke nodig hebt is vaak de recovery van je fabrikant. Maar dan worden vaak gelijk alle fabrieksinstellingen terug gezet en ben je dus wel je bestanden kwijt.

Dan download ik ff een xp cd'tje, kijken of ik daarmee mijn home install kan ASR'en.

Iig bedankt!:cool:

Ik heb dus een windows XP professional cd'tje gedownload, maar tot nu toe is het me niet gelukt om hiermee mijn installatie te ASR'en( Als ik tijdens het opstarten telkens op F2 klik krijg ik uiteindelijk helemaal geen beeld.). Ik heb ook niet het idee dat dit zal gaan lukken aangezien ik toch windows xp home op die pc heb staan en alleen het diskje wat ik heb gedownload XPpro is.

Maar ik vroeg me dus af of het zou kunnen helpen om het register te herstellen, ik heb namelijk regelmatig backups gemaakt van het register(, aangezien ik dit nogal een opruimde). Deze staan in deze zelfde installatie.

Mijn vraag is dus of het zou kunnen helpen om het register terug te zetten en op welke manier doe ik dit dan( ik weet namelijk niet eens welk bestand ik dan zou moeten vervangen...:P)?

Thx,
Alain

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan