Ik kan niet meer op mijn D: schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michelle90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Ik heb een vraagje. Onlangs heb ik Avira antivirus geïnstalleerd op mijn computer. Avira heeft het bestand resycled/boot.com verwijderd omdat hier een infectie in zou zitten. Het gevolg hiervan is dat ik niet meer op mijn D: schijf kan (alleen dan wel weer met de verkenner). Als ik op de D: schijf klik krijg ik de melding: 'Windows kan het bestand resycled/boot.com niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.'

Wat moet ik in dit geval doen?

Alvast bedankt:)

Avira zou het bestand in quarantaine kunnen hebben geplaatst. Dit zou vanuit Avira weer te herstellen zijn.

Hallo Michelle90.

Het terugzetten van het bestand heeft geen zin want dan zet je het virus terug op je pc.

Instaleer spybot S&D, en laat die je pc scannen.

Spybot S&D

Groetjes Erik Rothuis

Als terugzetten niet kan (of gevaarlijk is), zou je ook (in mijn ogen: beter) even het bestand autorun.inf kunnen verwijderen, die hoogstwaarschijnlijk (verborgen of niet) op de D: schijf staat in de hoofdmap.

Je zou dan de aanroep van dat boot.com kwijt moeten zijn, en dus ook de foutmelding.

Succes,

Tijs.

Het terugzetten van het bestand heeft geen zin want dan zet je het virus terug op je pc.

Avira detecteerd veel maar heeft ook in grote mate last van False Positives. Het meest verhelderend zou zijn het bestand terug te halen uit de quarentaine en dan te uploaden naar bijv. Virustotal of Jotti om daar het bestand te laten controleren door meerdere virusscanners.

Het probleem is dat Avira het bestand heeft verwijderd en niet in de quarentaine heeft geplaatst. Het bestand terug krijgen lukt dus niet meer. Autorun.inf heb ik al verwijderd.. Wat kan ik nu dan doen? Als ik mijn computer opstart geeft deze in het begin ook een fout met BOOT.com..

Thanks.

Start AutoRuns, en zoek d.m.v. het 'verrekijker' symbool in het tabblad Everything naar dat boot.com.
Indien/zodra gevonden, vink 'm uit en herstart de computer. Kijk of de melding weg is.

M.b.t. je Openen/Verkennen probleem: Nu je autorun.inf hebt verwijderd, maar het probleem nog niet weg is, kijk even op andere plek waar mogelijk dat boot.com vermeld wordt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga aldaar naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2
en zoek vanaf daar m.b.v. Bewerken -> Zoeken naar de tekst boot.com
Zodra ergens gevonden onder die ...MountPoint2 sleutel, de sleutel waar die boot.com instaat weggooien.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Michelle90: Ben je nog uit je probleem gekomen? Graag ook vermelden hoe dan precies.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan