Ik kan niet op mijn router komen (Helpmij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harold721

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2014
Berichten
2
Hallo mensen!
ik heb een probleempje.. ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen die een betere wifi straal uitzend als mijn router..
Echter straalt mijn router nog wel een wi-fi signaal uit en die wil ik graag stoppen.. ( Zodat ze elkaar niet storen )
maar nu komt het probleem. Dan moet je blijkbaar naar je router’s ip gaan (192.168.1.1) via internet. maar als ik hier heen ga, ga ik naar mijn modem.
Echter springt hij wel naar 20 minuten ineens over naar mijn router. ( zonder dat ik er iets aan doe ). Allemaal heel raar dus..
Misschien heeft iemand dit ook gehad
Mvg Harold
 
Schakel je modem uit en ga dan naar het IP adres van je router en kijk of je hier de wifi uit kunt schakelen.
Zorg wel dat je bekabeld verbinding maakt met je router.

Groeten Marcel
 
Dan moet je blijkbaar naar je router’s ip gaan (192.168.1.1) via internet. maar als ik hier heen ga, ga ik naar mijn modem.

Dit betekend automatisch dat je 2 apparaten met hetzelfde IP-adres in één netwerk hebt zitten.
Uiteraard al een vraag om problemen. Internet dat niet wil werken, WIFI dat steeds weg valt en waarschijnlijk ook nog DNS problemen.

Begin eens om er voor te zorgen dat alle apparaten een uniek IP-adres hebben en om van je router de WIFI uit te schakelen.
Dikke kans dat het dan allemaal al een stuk beter zal werken.

Zowel modem als router kun je bereiken door even een verbinding te maken mbv een UTP-kabel tussen een PC en je modem of router.
 
@yordi32 Topicstarter komt naar Helpmij voor hulp, een antwoord als neem contact op met je provider heeft de TS voorlopig niets aan natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan