Ik kan niet overclocken met Fuzzy Logic4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogmaals, in je bios kan het wel. heel goed zelfs, maar.....

Ook bij OC Workbench vinden we een review van de MSI 645 ultra. Dit bord, gebaseerd op de SiS 645 chipset, beschikt over 5 PCI, 1 AGP en 3 DDR geheugenslots. De Sis 645 chipset is de enige die op dit moment DDR333 aankan voor de Pentium 4. Het bord van MSI beschikt over vrij fatsoenlijke overklok mogelijkheden, zoals de verhoging van de FSB met 1MHz stapjes en uitgebreide voltage aanpassingsmogelijkheden. Het bord, dat er door zijn rode kleurtje goed uitziet, presteert uitstekend. Soms loopt het zelfs de Abit TH7-II RAID (Intel i850 chipset met Rambus geheugen) eruit. Het bord was zeer stabiel en krijgt van de reviewer een uitstekende beoordeling met maar liefst 4.6 uit 5:

Bron: http://tweakers.net/nieuws/19212/msi-645-ultra-review.html

Ben HEEEEEL benieuwd en blijf er even op wachten

In Everest staat trouwens ook precies welke bios je hebt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Kan best een Award zijn, immers: OEM-bordje en Fujitsu-Siemens zet er z'n eigen bios op !

Moet ook, anders zou er geen OEM-OS opgezet kunnen worden !

SLIC-strings voor XP zowel als evt. Vista.

Met Everest Ultimate kun je dit uitlezen, en zien dat ik gelijk heb.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Kan best een Award zijn, immers: OEM-bordje en Fujitsu-Siemens zet er z'n eigen bios op !

Greetz,

Harry.

Maar jouw geloof ik wel hoor Harry!!

Bedankt voor de aanvulling, lost een hoop onduidelijkheid op! En weer het een en ander bij geleerd!

Hoi !

Greetz,

Harry.

Heej Harry (als ik je zo mag noemen)

Daar dacht ik dus ookal aan van: misschien heeft Fujist) - Siemens zijn eigen BIOS erop gezet

Groetjes Stephan

Hoi !

Iedere grote fabrikant gebruikt altijd een eigen bios !

Kan ook niet anders: immers, als je bijv. een HP-PC koopt staat er al een OS op, bijv. Vista.

We vinden het vanzelfsprekend dat Vista direct werkt, en dat we niet hoeven te aktiveren, zoals bij een apart gekochte Vista-versie wel degelijk moet.

Dit is mogelijk doordat iedere fabrikant in het bios een "eigen stukje" heeft, waardoor Vista "weet" dat de PC een HP is !

Dus: een OEM-mobo kan verder precies gelijk zijn aan dat van de mobo-fabrikant, maar het bios is altijd verschillend ! (hoewel: het merk natuurlijk hetzelfde kan zijn).

Dit geldt overigens ook voor een OEM-PC die met XP geleverd is...

Daarom is ook een meegeleverde OS-versie niet klakkeloos op een andere PC te installeren: immers: de noodzakelijke bios-strings ontbreken.

Na enige studie is het mogelijk voor een PC-techneut veranderingen aan de meeste bios-sen aan te brengen.

Dit kan makkelijk zijn om Microsoft-produkten te misleiden.

Immers, aan het bios en alleen daaraan weet een OS dat de PC een merk-PC is.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Iedere grote fabrikant gebruikt altijd een eigen bios !

Kan ook niet anders: immers, als je bijv. een HP-PC koopt staat er al een OS op, bijv. Vista.

We vinden het vanzelfsprekend dat Vista direct werkt, en dat we niet hoeven te aktiveren, zoals bij een apart gekochte Vista-versie wel degelijk moet.

Dit is mogelijk doordat iedere fabrikant in het bios een "eigen stukje" heeft, waardoor Vista "weet" dat de PC een HP is !

Dus: een OEM-mobo kan verder precies gelijk zijn aan dat van de mobo-fabrikant, maar het bios is altijd verschillend ! (hoewel: het merk natuurlijk hetzelfde kan zijn).

Dit geldt overigens ook voor een OEM-PC die met XP geleverd is...

Daarom is ook een meegeleverde OS-versie niet klakkeloos op een andere PC te installeren: immers: de noodzakelijke bios-strings ontbreken.

Na enige studie is het mogelijk voor een PC-techneut veranderingen aan de meeste bios-sen aan te brengen.

Dit kan makkelijk zijn om Microsoft-produkten te misleiden.

Immers, aan het bios en alleen daaraan weet een OS dat de PC een merk-PC is.

Greetz,

Harry.

Oké maar dan is het bij mij dus verder egt niet mogelijk om over te clocken in de bios omdat ik heel de bios al heb uitgezocht en er niks over zie staan. iniedergeval iedereen bedankt, Groetjes Stephan

Post eens een foto van je bios scherm waar de advanced options op staan

Hallo !

@processorjunkie: ik geloof je direct !

De meeste OEM-fabrikanten schakelen via het bios de overclock-mogelijkheden uit, om schade-claims te voorkomen !

Iemand die wat PC-ervaring heeft en wil experimenteren stelt in principe zelf een PC samen, en zal geen PC van de plank kopen.

Dit is een andere doelgroep: mensen die zonder zorgen een PC willen gebruiken, bedrijven etc.
En geloof me, da's nog steeds de meerderheid.......

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan