Ik kan normal.dot niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Bij een collega van mij kan ik de normal.dot nergens vinden. Ook niet na opnieuw opstarten van computer.
Hij werkt niet met verborgen bestanden.

Word kan niet werken zonder normal.dot dus het moet ergens staan.
Gezocht op c: en op het netwerk.
(bij extra, opties, bestandslocaties gekeken waar sjablonen worden opgeslagen, maar ook daar staat geen normal.dot)

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Deze bevindt zich meestal p de volgende lokatie:

C:\Documents and Settings\<userid>\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Het probleem is dat ik de normal.dot nergens kan vinden. Ook niet met zoeken.
Ik heb alles nagekeken.
Het lijkt wel of het er gewoon niet is, maar volgens mij is dit onmogelijk.

Hai Jen, D

Zet in de verkenner mapopties de volgende zaken aan:
* Verborgen bestanden weergeven
* Bekende extensietypen niet weergeven (deze dus uitzetten die willen we wel zien)

Kijk idd nogmaals waar het pad van sjablonen (Templates) naar verwijst bij bestandlocaties.

Zo te horen hebben jullie geen Netwerk Normal maar een lokale en hoort ie dus ongeveer hier te staan:
C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Gebruiken jullie Werkgroepsjablonen? Zo ja kijk dan ook even naar het pad daar.!

Laat even weten of je er zo komt! :thumb:

Joost,

Er wordt gebruik gemaakt van werkgroepsjablonen, daar stond inderdaad een normal.dot.

Er wordt door een grote groep mensen gebruik gemaakt van deze normal.dot. (wist ik niet, werk net bij een nieuwe dienst)
Ik vind het helemaal niet handig omdat je de sjabloon zelf niet mag aanpassen. Kan ik deze sjabloon weghalen(hernoemen) zodat er voor iedereen een eigen normal.dot wordt aangemaakt, of loop ik dan tegen andere problemen aan?

In de huidige normal.dot staat niets bijzonders.

Alvast bedankt !

Hai Jen, :D

Als jij alleen voor jezelf een lokale Normal.dot dan zou ik zeker niet de Normal van alle gebruikers wissen.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om te testen maar volgens mij kun je gewoon die Normal.dot kopieren naar jou standaard sjablonenfolder. (Zie pad wat ik jou eerder gaf)

Vervolgens waarschijnlijk rechtermuisknop deze Normal.dot openen in bij Extra/bestandlocaties/netwerksjablonen even een pad opgeven waar jij jou eigen sjabloontjes wilt hebben en je bent er van af..

Lukt dit allemaal niet dan moet je even de Netwerk Normal Wegknippen en vervolgens Word herstarten dan zal deze een Normal lokaal aanmaken...(Of jullie hebben natuurlijk een group policy welke dit voor alle gebruikers insteld bij inloggen en dan kun je het hele verhaal wel vergeten)

Nogmaals dit doe ik uit mijn hoofd ()weet het dus niet 100% zeker) en ik zou het eigenlijk even moeten testen...(maar dat gaat nu dus niet)

See Yah! :thumb:

Bedankt voor de uitleg. Ik heb eerst een kopie gemaakt naar lokaal en daarna alleen lezen uitgevinkt.

De normal.dot in de gebruikersjablonen gaat nu voor de normal.dot in de werkgroepsjablonen.

Het is gelukt!

Hai Jen, :D

Kijk das mooi..graag gedaan!

Veel plezier met aanpassen van jou werkomgeving! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan