Ik kan opeens geen exe bestanden openen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karelbest

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
16
Ik kan dus sinds gisteravond opeens geen exe bestanden openen ik denk door virus hoe verhelp ik dit ?
 
Om dit probleempje op te lossen hebben we IMHO toch wat meer info nodig.
Waarom denk je dat dit door een virus is gekomen?
Wat gebeurt er als je een .exe wilt openen? een foutmelding? of gebeurt er helemaal niets?
Misschien iets geinstalleerd voordat dit probleem begon? etc

Hoe meer info je geeft, hoe makkelijker we je kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
.
Ja hoor..., een gekend probleem van bepaalde virussen. Ze veranderen het register. Op de internetpagina van onderstaande link vindt je alle informatie hierover. Je zou dan gemakkelijk uit kunnen vinden of het register door jou moet worden aangepast en er staat welke virussen hiervoor meestal verantwoordelijk zijn. Scan met meerdere virusscanners, addwarescanners en spywarescanners. Gebruik bovendien programma's die bewaken dat er geen systeembestanden worden aangepast zonder jou toestemming. Spybot biedt deze keuze bij het installeren (system internals) en Winpatrol heeft een waakhondje dat nuttig is.

http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm

.
 
vraag over niet starten exe bestanden

heb gister een screensaver gedwonload daarna ging pc vanzelf uit. nu werkt spamfighter AVG anti virus en Zonealarm niet meer. Ik mis de exe bestanden. als ik nieuwe download of instaleer dan blijft hetzelfde probleem. PC tools gedownload maar ook dan staat op het breaublad het witte vierkante met blauwe horizontale balk bovenin en start er niks op. pc nu onbeschermd denk ik. wel online op virus gescand en 2 gevonden en verwijderd echter probleem blijft. wie heeft de oplossing. Ben geen nerd dus hoop op makkelijk antwoord haha
 
Dit heb ik ook gehad, doe rechter muis knop op een exe bestand en druk op uitvoeren als en daarna op ok dan kan je wel openen maar je kan niet meer gebruikersaccounts openen en software. bij mij kreeg ik eerst een error van shellexec32.exe toen had ik het bestandje verwijderd en toen kon ik ook geen exe bestanden meer openen.
en als je dingen installeert dan krijg je toch een error? druk niet op ok en ga naar de map waar het geinstalleert is en maak een 2de map maar neit met dezelfde naam en kopieer alle bestanden daarin dan heb je het alsnog, nu kan je wel op ok drukken maar je hebt de bestanden nog wel

ik denk dat dit het probleem was is het niet? anders weet ik het ook niet

oja en hoe ik van dit probleem verlost ben? ik heb windows opnieuw geinstalleerd

maar ik zag op die site hoe je het probleem kan oplossen, je kan beter dat doen
http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm
 
Laatst bewerkt:
hoi

dat is niet pronbleem denk. het is alleen bij de anti vrus spamfighter en zonealarm firewal. de exe zijn er gewoon niet meer. download ik iets nieuws dan ook niet aanwezig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan