Ik kan sinds een paar weken niets meer printen vanaf internetpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hajos

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
7
Ik kan sinds een paar weken niets meer printen vanaf internetpagina's ik kan alleen nog maar opslaan en annuleren kiezen.
Betreft HP Deskjet F2180 en Windows 7, webbrowser Google Chrome. Als reeds geopperd ben ik niet zo'n kei op computergebied en hoop dat daar rekening mee gehouden wordt met aandragen van een eventuele oplossing(in Chrome !). Ik hoop dat iemand mij kan helpen !
 
Laatst bewerkt:
a. In welke webbrowser heb je dit probleem?
b. Werkt het (ook) niet in een alternatieve webbrowser die je naast de webbrowser van a. installeert, zoals Firefox, Google Chrome, Opera etc.?

Tijs.
 
Beste dnties, ik heb dit probleem in Google Chrome. Heb problemen met IE en Google Chrome is enige goed werkende Browser.
Als gezegd speelt dit probleem nog maar enkele weken. Daarvoor nooit problemen.
De knop afdrukken licht niet op, de knoppen opslaan en annuleren wel. Ik sla dan hetgeen ik wil printen op en print e.e.a. dan waar ik opgeslagen heb.
Wil er even bij vertellen dat mijn kennis op dit gebied zeer summier is, hoop dat je hier rekening mee wilt houden.

Met vriendelijke groet,

Hajos
 
Probeer eens Internet Explorer werkend te maken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd en klik op knop "Opnieuw instellen..."
Vink aan: Persoonlijke instellingen verwijderen en klik op "Opnieuw instellen"

Je kunt ook een snelkoppeling naar inetcpl.cpl maken en daarop dubbelklikken, als je niet begrijpt wat in de eerste regel staat.

Mocht Internet Explorer dan weer werken, kijk of printen van daaruit wel werkt.

Tijs.
 
Beste dnties,

Wanner ik dit doe worden er dan niet van belang zijnde instellingen verwijderd
als zijnde beveiliging, wachtwoorden e.d. ? Wordt op gewezen ! En verander ik hiermee niets aan
Google Chrome ? Blijft Chrome dan wel mijn "hoofd" Browser ?
Je merkt dat ik voorzichtig ben omdat ik er weinig kaas van gegeten heb. Dacht daarom toch maar even
ruggespraak te houden.
Met vr. groet, Hajos
 
De actie verandert niets aan Google Chrome, dus "alles mag weg" wat Internet Explorer betreft.

Tijs.
 
Beste dnties,

Het lastige euvel is nu opgelost, scheelt me een hoop omwegen en ergernis !
Mijn hartelijke dank voor je deskundig advies in deze !

Met vriendelijke groet,

Hajos
 
P.S., Heb je trouwens een idee wat de oorzaak kan zijn dat het afdrukken vanaf Internet in Chrome niet werkt ?
 
Bedenk dat vanuit je startposting niet bekend was welke browser het probleem had, of het een algemeen probleem met alle browsers was of niet etc.
Met Internet Explorer en Firefox kan ik veel, maar met Google Chrome niet, want ik gebruik het nooit.

Je kunt de vraag dus (wat mij betreft) open laten staan, hopelijk reageert iemand anders op je print-probleem in Google Chrome.

Tijs.
 
Chrome zuigt en al was het de laatste browser, op mijn systeem wil ik het niet hebben. Wat er aan malafide extensies en plugins rondzwerft is echt bizar.
Maar zoals altijd: je moet wel je koppie erbij houden.
In de meeste gevallen wordt het probleem veroorzaakt door het virus ( geintje) wat vóór het toetsenbord zit :D :thumb:
 
@Scapheap: Heel mooi (en grotendeels mee eens ook) maar is niet in de richting van een oplossing, he...

Tijs.
 
Inderdaad Tijs, dus hier een ( mogelijke ) oplossing die in heel veel gevallen wel degelijk werkt....
Verwijder Chrome helemaal, incl. alle extensies, plugins etc.
Daarna de pc afsluiten en opnieuw opstarten.
Het mooiste zou zijn om na de herstart het register schoon te maken met de register-cleaner van Ccleaner.
Daarna Chrome opnieuw downloaden en installeren.
Succes :thumb:
 
Dank Scrapheap voor je (mogelijke) oplossing. Maar hoe zit het dan met alles wat opgeslagen is zoals wachtwoorden e.d. ?
Misschien zie ik nu apen en beren op de weg maar zoals je hebt kunnen gelezen ben ik niet zo'n digitaal wonder en dus erg voorzichtig...
Met vriendelijke groet, Hajos
 
Tijderen de de-installatie krijg je de keuze om wachtwoorden etc. te behouden of te verwijderen, het is aan jezelf wat je doet.
Wellicht kun je wachtwoorden en logins exporteren naar een usb-stick zodat je ze na de nieuwe installatie weer kunt importeren..?
Alleen de instellingen zou ik niet bewaren omdat je daarmee de kans op succes aanzienlijk verkleint.
 
Eerste wat je moet doen is het volgende:
Sluit Chrome even helemaal af.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\Chrome
Open de submap User Data (of UserData, hoe hij ook maar heet).
Kopieer de Default submap naar een map, bijv. je bureaublad.

Zodra je Chrome opnieuw hebt ingesteld / geherinstalleerd, dan kun je (met Chrome nog afgesloten) de map Default terugplaatsen met overschrijven van alles.
Desnoods hernoem je eerst de Default map naar Default.old en dan plaats je de kopie van Default terug vanaf waar je het maar neergezet had.

Wachtwoorden kun je ook (naast de acties hierboven) alvast eerst even exporteren m.b.v. Chromepass
Mogelijk slaat je anti-virus hier alarm over, dat moet je dan negeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs, je hebt alles heel duidelijk verwoord maar voel me niet zeker genoeg om dit zo uit te voeren.
Ben bang dat ik ergens de mist in ga en e.e.a. dan kwijt ben, zoal wachtwoorden. Mocht je een eenvoudiger
oplossing weten dan houd ik me aanbevolen maar anders red ik me er mee zoals het nu is. Mogelijk dat ik het
door jou voorgestelde t.z.t. laat uitvoeren door iemand die er meer kaas van gegeten heeft dan ik.
Met dank en vriendelijke groet,
Hajos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan