Ik kan sommige pagina's niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke1981

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo,

Ik heb een irritant probleem en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik ben pas verhuisd, en ik heb sinds vandaag weer internet in mijn nieuwe huis (over verhuisd vanuit mijn oude huis) Ik gebruik Firefox, maar ik kan bepaalde pagina's niet meer openen waaronder gmail. Ook is internet ineens trager geworden, en sommige afbeeldingen en smilies op forums worden niet meer weergegeven:(
Ik heb het met Internet Explorer geprobeerd, maar daarbij heb ik precies hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Klinkt als een probleem dat je waarschijnlijk niet zelf kunt oplossen.

Wat je wél kunt doen is documenteren wat er mis gaat, zodat je daarmee een zaak kunt maken bij de provider. Zij kunnen dan bijv.
1. De Internet-verbinding naar jouw huis doormeten
2. Aanpassingen doen in de routes naar/van Gmail.com van het Internet-verkeer op hun netwerk.

Enkele dingen die je kunt gebruiken (even Gmail.com als voorbeeld):
1. Start -> Uitvoeren -> cmd /k tracert Gmail.com
(Geeft een idee 'over hoeveel schijven' het verkeer naar Gmail.com gaat, waar in de verbinding de vertragingen danwel blokkades plaatshebben).
2. Start -> Uitvoeren -> cmd /k pathping Gmail.com
(Geeft een statistisch overzicht, gemeten over 6 minuten, over dezelfde 'schijven' waar in 1. over gesproken wordt).
3. Voor een meer gestructureerd geheel zou je Pingplotter Standard enkele dagen kunnen laten traceren (in principe dezelfde gegevens als 1. en 2.), waarbij je zgn. Alerts kunt definieren die uitval weergeven, lange vertragingen en wisselingen die in de routes náár Gmail.com plaatsvinden over de tijd. Je kunt die gegevens in een Log-bestand laten opslaan, met een tijdsaanduiding erbij.

Helaas kan het zo zijn dat de route die vanaf Gmail.com naar jouw huis gaat een andere zijn dan de route ernaartoe, dus je kunt maar 1 kant op meten. Evengoed zou het je kunnen helpen bij het contact met de helpdesk van de provider.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je antwoordt. Ik had gehoopt dat ik het zelf kon oplossen. Ik heb eigenlijk niet veel zin om weer met Het Net aan de lijn te hangen, aangezien ik dat afgelopen week al 8 keer gedaan heb, en in totaal 3 uur met ze aan de lijn gehangen heb omdat de verhuizing elke keer niet goed doorkwam :rolleyes:

Maar ja, ik kom er niet onderuit geloof ik ;)

Wat je evt. nog kunt testen is of gmail.com in je hosts-bestand staat genoteerd.

Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Zoek met Ctrl-F naar gmail.com

Vind je daarmee niets, dan ligt het probleem zo goed als zeker bij je provider.
Vind je wel iets, haal dan de regel(s) waar gmail.com in staat weg en herstart je pc. Kijk daarna of Gmail.com dan wél bereikbaar is.

Tijs.

Ik heb net mijn modem opnieuw opgestart, en daarna deden alle internet pagina's die het niet deden weer wel. Ook is internet niet meer sloom. Ik snap er niks van, maar ik ben blij dat ik niet heb hoeven bellen naar het net :D

Vreemd verhaal, maar fijn dat het nu weer goed werkt. :thumb:

Zet nog even de vraag op opgelost. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Ja, erg vreemd inderdaad, maar ik ben allang blij dat alles het weer doet :thumb:
Bedankt voor je hulp in ieder geval! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan