Ik kan wel Ubuntu maar geen XP installeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@seniorke: Kun jij garanderen dat de Intel driver (zie mijn vorige posting) in SP3 aanwezig is, zodat het niet nodig is om die driver handmatig (ook) te integreren?

Ja , die is al aanwezig in SP2. SP2 zit al verwerkt in SP3
Bij Vista is het anders . Moet je eerst SP1 installeren, voor je SP2 kan installeren.

@seniorke: Dat is goed nieuws! :)
@dump: Dan zou het genoeg zijn om SP3 te integreren. Je mag natuurlijk ook nog de Intel driver integreren als text-based driver, maar hoeft blijkbaar niet meer, omdat die al in SP2/SP3 zou zitten. :)

Tijs.

Wat dump wel mag doen is de andere drivers voor geluid, grafische kaart, netwerk card integreren . Dan worden die ook al mee geïnstalleerd bij het installeren van XP.

Hoi, Seniorke.
Ik heb deze weg ingeslagen en maak hem ook af.

Vraagje nog. Als ik in nlite de drivers die je hebt voor gebakken wil invoegen kan ik kiezen uit --- single driver of mutiple driver folder ---
Als ik ze multi driver folder selecteer komt er een melding dat ik op moet letten dat er een verschil is tussen de 32 en 64 bits o.i.d. Bevestig ik dit dan is het even wachten en dan verschijnen er 12 bestandjes die ik dan allemaal met control + A kan selecteren. Hierna zou ik kunnen invoegen met volgende.
Doen?
Doei, Dump.
P.s. wat een geduld hebben jullie. Fijn hoor. Slechte tv vanavond?

Bevestig ik dit dan is het even wachten en dan verschijnen er 12 bestandjes die ik dan allemaal met control + A kan selecteren. Hierna zou ik kunnen invoegen met volgende.
Doen?

Doe maar, bij installeren zal windows wel de juiste drivers installeren. Hoe meer drivers integreren hoe beter, omdat het hier om een medion laptop gaat.

Als ik aan het schrijven ben dan hebben jullie al weer een volgend antwoord. Hoho, ik ben maar een leek! Poehpoeh!!!!!!!!!!!!
Dus, wat staat mij te doen. Mits ik verder ga met alleen de sp3 hoe voeg ik dan al die toepassings bestanden van medion toe. Is dat dan niet hetzelfde verhaal?
Nou, snel posten voordat ik weer een verrassing zie.
Doei, Dump.

Na installeren, niet vergeten Updates bij te werken, en dat zijn er heel wat. Daarom raad ik aan, deze mondjesmaat te installeren, niet allemaal tegelijk.

Ik tel er 13, niet 12, maar ik neem aan dat je het volgende lijstje bedoelt:
"Intel(R) 631xESB/632xESB SATA AHCI Controller"
"Intel(R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller"
"Intel(R) 82801FBM SATA AHCI Controller"
"Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller"
"Intel(R) 82801GR/GH SATA RAID Controller"
"Intel(R) 82801GBM SATA AHCI Controller"
"Intel(R) 82801GHM SATA RAID Controller"
"Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller"
"Intel(R) 82801HEM SATA RAID Controller"
"Intel(R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller"
"Intel(R) EP 80579 SATA AHCI Controller"
"Intel(R) ICH8R/ICH9R SATA RAID Controller"
"Intel(R) ICH9 SATA AHCI Controller"

In principe kun je de drivers waar RAID in voorkomt eruit laten, per slot ga je geen RAID driver installeren maar AHCI (je hebt maar 1 harde schijf, dus niet meerderen in RAID-verband).

Maar het kan geen kwaad ze allemaal aan te geven (dus niet slechts de SATA AHCI Controller drivers in het lijstje).

PS: Dat er niets op de buis is is al jaren het geval... Dat is niet de oorzaak van het geduld, overigens...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat er niets op de buis is is ook de reden dat ik naar deze "buis" kijk. En de vervelende eigenschap dat ik niet op geef kost me uiteindelijk meer tijd dan dat ik tv zou kijken. Maar goed. nlite is nu bezig de boel samen te pakken. Ik ben benieuwd. Straks verder zien.
Zonder andermans geduld kan ik trouwens niet verder. Dank jullie.
Doei, Dump.

Hij ziet nu een schijf en na selectie gaat hij hem nu formatteren. Oh, oh, oh, het gaat lukken!!!!
Doei, Dump.

@dump: Hopelijk zie je nu dat veel postings onnodig zijn geweest: Je had gewoon de instructies uit mijn eerste posting moeten volgen.

Tijs.

@dump: Hopelijk zie je nu dat veel postings onnodig zijn geweest: Je had gewoon de instructies uit mijn eerste posting moeten volgen.

Tijs.

Niet om elkaar in het haar te vliegen hoor Tijs. Iedereen denkt mee om anderen te helpen. Ik dacht dus eerst in de richting dat de schijf/partitie vanuit Ubuntu in NTFS werd geformateerd. In dit geval zal windows de partitie dan herkennen als onbekende partitie en windows niet kunnen installeren.
Maar het belangrijkste is, dat dump geholpen is . :thumb:

Seniorke, als de schijf FAT32 of NTFS geformatteerd is maakt totaal niet uit, als in de Windows Setup niet de juiste driver aanwezig is. De schijf kan dan gewoon iet door de setup gevonden worden.

Mag ik een ieder hartelijk danken voor de gedane inspanningen van gisteren. Inmiddels draait de w XP weer zo goed als helemaal bijgewerkt. Eerlijk gezegd had ik het niet meer verwacht maar jullie aanwijzingen hebben mij over de streep getrokken. Ik heb nog een vraagje over nLite maar daar maak ik wel een apart item voor aan.
Bedankt. Doei, Dump.

Mooi dat het gelukt is.

Zet even deze vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan