Ik kan word niet meer goed openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Ik heb iets gedaan maar weet niet wat, word opent nu heel raar.
Ik heb office er al helemaal afgehaald en het er opnieuw opgezet maar dat werkt niet.

Ik heb windows Vista en Microsoft office Enterprice 2007

heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem?

alvast heel erg bedankt

image002.jpg

image001.jpg

Als ik nu handmatig in het eerste scherm windows(standaard) aan vink dan opent hij weer gewoon maar het probleem is dat ik dat steeds weer opnieuw moet doen als ik Word opstart

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van welke windows versie en welke word versie kijk eens in deze directories:
Code:
C:Documents and Settings > profile > Application Data > Microsoft > Word > STARTUP
C:Program Files > Microsoft Office > OFFICEXX > STARTUP
op win7 is de eerste:

users > profile > appdata

Deze directories kun je alleen zien als je show hidden files en directories aan hebt staan. Mogelijk staat hier een .dot of ander profiel dat je problemen veroorzaakt

Dank je wel Wampier, maar zou je het misschien stapje voor stapje uit kunnen leggen ik snap er namelijk niets van omdat ik niet zoo held ben in deze dingen.

Er wordt op de een of andere manier een verkeerd sjabloon geopend. Het kan goed zijn dat die instelling in de Normal.dotm zit, en dan kun je opnieuw installeren tot je een ons weegt, dan blijft het probleem bestaan. Je kunt het bestand <Normal.dotm> eens opzoeken, en verwijderen (verplaatsen naar een andere map die Word niet gebruikt mag ook) en dan Word opnieuw opstarten; Word maakt dan zelf een schone Normal.dotm aan en je probleem zou dan weg moeten zijn.

Hallo OctaFish

zou je me kunnen uitleggen hoe ik het bestand <Normal.dotm> kan opzoeken?

Ik heb jammer genoeg geen nederlandse versie van windows dus ik moet een beetje improviseren:

open je normale file explorer waarmee je normaal door files loopt.
Kies linkboven: organize / organiseren
selecteer: "folder and seach options" / "mappen en zoek opties" ?
ga naar: "view" / opmaak ? (tweede tab")
Selecteer uit de lijst: "hidden files and folders" -> "show hidden files and folders" / "verborgen mappen en bestanden -> weergeven"
Vink voor de zekerheid ook even "hide protected operating system files" even uit.

Ga nu naar:

C:\Users\<carina ?>\AppData\Local\Microsoft\Word

kijk in de directory "opstarten" of die leeg is. Zo niet -> leegmaken.

vervolgens:

C:Program Files > Microsoft Office > OFFICE12 > STARTUP

en deze leegmaken. Mogelijk is je versie wel/ niet 32 bits en dan is het mogelijk:

C:Program Files (x86)> Microsoft Office > OFFICE12 > STARTUP

deze directory ook eventueel leegmaken.

image004.jpg

ben al best ver gekomen, maar ik zie achter \ microsoft\word niet

Je moet nog wat doorklikken; mapje Office.

Je eerdere vraag: hoe zoek ik op Normal.dotm: volgens mij heb je een zoekvenster als je op de startknop klikt. Daarin kun je de zoektekst intypen.

heb nu doorgeklikt naar office en zie daar de mappen:
12.0
Groove
ONetconfig
Spotlight
meer staat er niet en toen?

Je eerdere vraag: hoe zoek ik op Normal.dotm: volgens mij heb je een zoekvenster als je op de startknop klikt. Daarin kun je de zoektekst intypen.

als ik dat intyp in het zoekvenster dan gebeurd er niets (vind niets)

Mapje 12.0 is je Office versie. Dus doorklikken maar weer :)
Voor de zoekactie: probeer eens alleen Normal. dus zonder extensie, maar wel met de punt.

het mapje 12.0 is leeg

als ik Normal. intyp dan staat hij boven aan het lijstje W! normal (achter die W van word staat een oranje uitroepteken)
als ik daar op klik kom ik weer op deze pagina

image002.jpg

Laatst bewerkt:
Als je er op klikt, open je Word. Dus dat is niet de bedoeling. Je moet de map openen waar het bestand in staat. Je kunt er denk ik wel met de rechtermuis op klikken; dan kun je het pad er uit kopiëren. Dat plak je dan in je verkenner in de adresbalk om de map te openen.

ik doe het volgende ik open office en dan zie ik die 4 bovengenoemde mappen
12.0
Groove
ONetconfig
Spotlight.

zoals ik het nu van jou begrijp moet ik met mijn muis op de map 12.0 gaan staan en dan rechts klikken. als ik dat doe dan is de map leeg zegt de pc.

als ik het fout doe hoor ik het graag,

Mijn vorige tip was bedoeld voor het bestand uit de zoekactie. Omdat je daar op geklikt had.
Op zich zou de Normal.dotm in deze map moeten C:Gebruikers > laptop petra > Application Data > Microsoft > Word > STARTUP.
Dus niet in Local, die je nu hebt geopend.

ben het nogmaals aan het doen

met Application Data bedoel je toch de gele map AppData ?
daar staat geen microsoft onder maar d volgende 4 mappen :
Local
LocalLow
Roaming
System

of doe ik het nu echt fout

Ik had de code gekopieerd van wampier, dus een naamfoutje is dan gauw gemaakt ;)
Het zal inderdaad AppData zijn. En dan Roaming.

Ja daar ben ik nu en zie dit

image05.jpg

en nu? kan ik de map OPSTARTEN nu leeg maken?

poe poe we komen er wel

Laatst bewerkt:
Heb je Word nog openstaan? De bovenste sjabloon lijkt een gelocked exemplaar van de derde te zijn. Als je zeker weet dat Word is afgesloten, dan kun je dat verwijderen. De twee vdgw sjablonen ken ik verder niet; de sjabloon vDale zal wel een spellingsjabloon zijn. Die zou ik in ieder geval laten staan. De overige twee zou je, tenzij het bedrijfssjablonen zijn, verwijderen. Of in ieder geval verplaatsen naar een tijdelijke map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan