ik kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

eurovlokje

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
hallo ik zit met een probleem, 4 maanden geleden heb ik een pc gekocht.
ik ben een leek op dit gebied.
het is een intel celeron 733mhz ik wil hem nu inruilen of verkopen en wil een pentium 4 kopen.
nu ben ik al in verschillende zaken geweest om te vragen wat ik er voor terug krijg en bij de een zeggen ze het is een pentium 3 bij de ander zeggen ze is een pentium 2 of tenminste hij is er gelijk aan.
nu ben ik dus helemaal in de warwant volgens mij is het een intel celeron dat zie je ook als je hem opstart en dat is geen pentium 2 of 3 in mijn ogen.
kan iemand mij uitleggen hoe het werkelijk zit want ik weet het niet meer

groetjes eurovlokje

een celeron is een pentium 3 met een beperkte L2 cache.

nu zegt je dat misschien niet veel maar dat is een celeron.

een beperkte pentium 3 voor de lagere prijsklasse.

pe.

Laatst bewerkt:
Celeron of Pentium?

Veel mensen kennen geen andere processor dan de "Pentium 1 2 3 en 4"

Een Duron of Athlon op 1400 Mhz. wordt Pentium 3 genoemd terwijl een tragere P4 1300 als het betere alternatief wordt gezien waar grof meer geld voor werd uitgetrokken.

Veel verkopers weten dat en zeggen gemakshalve dat een AMD processor een Pentium 3 is ook al is de AMD CPU veel sneller.

Hoe zeggen de filosofen dat ook al weer?

zalig zijn de simpelen van geest want zij zullen het koninkrijk betreden... of zoiets.... :confused:

Je hebt idd. een Celeron (een gestripte PIII) maar die is makkelijker te verkopen als een PIII dan een AMD Duron (die minstens zo snel is maar veel goedkoper was)

Grtz.

Re: Celeron of Pentium?

Geplaatst door tron

zalig zijn de simpelen van geest want zij zullen het koninkrijk betreden... of zoiets.... :confused:

ach, je zat in de buurt:

"Zalig de simpelen van geest want hen zal het rijk der hemelen behoren"

Ik ben het in ieder geval helemaal met je eens. Ik ben ooit zo, (lang geleden!!) om de tuin geleid met een Celeron die verkocht werd als P2. (300mHz) Gelukkig gebeurt me dat niet nog eens...

kat in het zakkie

bedankt voor de reacties snap er nog niet veel van want weer krijg ik verschillende antwoorden als ik het goed begrepen heb.
maar 1 ding ben ik wel uit.
feit is in mijn ogen dat ik een kat in de zak heb gekocht.

groetjes eurovlokje

die verschillende antwoorden (celeron = p2, celeron = pentium3, enz.) ligt hieraan: Van elke pentium-versie, brengt Intel ook een celeron versie uit. Zo kunnen de processors waarbij in het productieproces kleine foutje optreden (de helft van het zogeheten L2 cache werkt dan niet) toch aan de man worden gebracht. Er is dus ook een celeron-versie van de Pentium 4

Om de zaak voor de gewone consument toch simpel te houden gaan verkopers die dingen vaak over één kam scheren en prijzen ze een langzamere Celeron aan als Pentium 3. Soms worden zelfs, zoals Tron zei, processors van een totaal andere fabrikant (Athlon's of Duron's) aangeprezen als Pentium's.

Of je een kat in de zak gekocht hebt is afhankelijk van wat de verkoper je bij aankoop van de pc heeft vertelt. Om het anders te zeggen, Wat dacht je te kopen toen je die Celeron 733 kocht?

Laatst bewerkt:
wat ik dacht te kopen??????????

ik dacht een pentium 3 te kopen zo staat het ook op de aankoopbon.
nu is er iemand bij geweest omdat er een virus inzat wat er niet meer uit ging en nu blijkt dus dat het een celeron 733 is.
die raak ik dus aan de straatstenen niet meer kwijt.

gr euro

Celeron

O, als het op de aankoopbon staat dan zou ik terug gaan naar die winkelier want dat is gewoon oplichting.

Ik weet niet hoe lang je deze pc hebt en of je hem nieuw hebt gekocht maar toch nog een echte PIII claimen zal moeilijk worden indien je hem al een paar jaar geleden gekocht hebt.

Toch zou ik het proberen, als die winkelier bv. zegt dat je zelf een Celeron erin hebt geprikt dan weet je in ieder geval hoe betrouwbaar hij is. :mad:

Grtz en Suc6

Re: wat ik dacht te kopen??????????

Geplaatst door eurovlokje
ik dacht een pentium 3 te kopen zo staat het ook op de aankoopbon.
nu is er iemand bij geweest omdat er een virus inzat wat er niet meer uit ging en nu blijkt dus dat het een celeron 733 is.
die raak ik dus aan de straatstenen niet meer kwijt.

gr euro
Als je de pc pas vier maanden hebt moet je echt teruggaan want dit kan zo'n winkelier dus echt niet maken. Misschien kun je dit aankaarten bij de consumentenbond ofzo...

Overigens, aan de straatstenen niet kwijtraken vind ik weer een beetje overdreven. Er zijn genoeg mensen die het celeron-pentium verschil niet weten. Bovendien zijn er ook genoeg mensen die dit wel weten maar genoegen nemen met een celeron. Je zult daar alleen je verkoopprijs aan moeten aanpassen.

Verder wil ik nog iets vragen: zou je de naam kunnen noemen van de winkel waar je de pc gekocht hebt, , dan is dat meteen een waarschuwing voor iedereen die daar ooit nog wil kopen...

de naam

Natuurlijk krijgen jullie de naam van het bedrijfje waar ik mijn pc gekocht heb.
De naam is Computer Home Service in Hamond Belgiè-Baarle Nassau met een dochteronderneming in Nederland.

Inderdaad is aan de straatstenen niet kwijtraken een groot woord maar wat ik er eigenlijk mee bedoel is wat een pentium 3 nu waard zou zijn weet ik wel maar wat ik nu voor mijn pc moet vragen is me een raadsel.

euro

ow, dit soort acties van pc-boeren maken me echt ***-nijdig :evil::evil:
Ik weet nog hoe boos ik was toen ik er achter kwam dat mijn pentium een celeron-in-disguise was (compleet met 'Intel inside Pentium2' stickertje)

wat zou volgens jouw een Pentium 3 dan waard zijn??

ligt eraan

Het ligt er natuurlijk aan wat erop en eraan zit maar vanaf 300 euro kun je tweedehands wel aan een P3 komen lijkt mij.
Nieuw zou ik het niet weten maar ben er ook niet naar op zoek wil nu een P4 als het even kan.

euro

de prijs van een willekeurige (nou ja, willekeurig: de enige die ik kon vinden :D:D) celeron 766 op marktplaats.nl: 199 euro Dat lijkt me erg underpriced

maar ook een celeron 800 voor 500 euro Dat lijkt mij persoonlijk dan weer erg duur.

Om je een goed beeld van de vraagprijs te vormen moet je gewoon wat zoeken op www.marktplaats.nl

Ow, en over een nieuwe pc kopen, koop dan toch asjeblieft een AMD. Das wel zo goed voor de portemonnee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan