ik kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

eurovlokje

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
hallo ik zit met een probleem, 4 maanden geleden heb ik een pc gekocht.
ik ben een leek op dit gebied.
het is een intel celeron 733mhz ik wil hem nu inruilen of verkopen en wil een pentium 4 kopen.
nu ben ik al in verschillende zaken geweest om te vragen wat ik er voor terug krijg en bij de een zeggen ze het is een pentium 3 bij de ander zeggen ze is een pentium 2 of tenminste hij is er gelijk aan.
nu ben ik dus helemaal in de warwant volgens mij is het een intel celeron dat zie je ook als je hem opstart en dat is geen pentium 2 of 3 in mijn ogen.
kan iemand mij uitleggen hoe het werkelijk zit want ik weet het niet meer

groetjes eurovlokje

een celeron is een pentium 3 met een beperkte L2 cache.

nu zegt je dat misschien niet veel maar dat is een celeron.

een beperkte pentium 3 voor de lagere prijsklasse.

pe.

Laatst bewerkt:
Celeron of Pentium?

Veel mensen kennen geen andere processor dan de "Pentium 1 2 3 en 4"

Een Duron of Athlon op 1400 Mhz. wordt Pentium 3 genoemd terwijl een tragere P4 1300 als het betere alternatief wordt gezien waar grof meer geld voor werd uitgetrokken.

Veel verkopers weten dat en zeggen gemakshalve dat een AMD processor een Pentium 3 is ook al is de AMD CPU veel sneller.

Hoe zeggen de filosofen dat ook al weer?

zalig zijn de simpelen van geest want zij zullen het koninkrijk betreden... of zoiets.... :confused:

Je hebt idd. een Celeron (een gestripte PIII) maar die is makkelijker te verkopen als een PIII dan een AMD Duron (die minstens zo snel is maar veel goedkoper was)

Grtz.

Re: Celeron of Pentium?

Geplaatst door tron

zalig zijn de simpelen van geest want zij zullen het koninkrijk betreden... of zoiets.... :confused:

ach, je zat in de buurt:

"Zalig de simpelen van geest want hen zal het rijk der hemelen behoren"