• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik kom er niet uit.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart somer

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2004
Ik heb een rooster gemaakt voor medewerkers die acutediensten draaien.
De sheet is verdeeld in 3 tabbladen jan-juni / juli-dec en kalender.
Ik wil per medewerker op het tabblad "kalender" laten zien wanneer hij/zij dit jaar dienst heeft.
Bedoeling is dat op het tabblad kalender middels de keuzeknop de naam komt te staan en dat daaraan gekoppeld elke dag dat hij/zij dienst heeft met een kleurtje of op een andere manier gemerkt wordt.
Wie laat zich prikkelen of heeft een andere effectieve oplossing.

Mart

Bijlagen

Roosters houd me wel bezig. Wat ik zelf vaak onderneem is en apart werkblad maken met een matrix van alle gegevens van het hele jaar verzameld uit de werkbladen zoals je ze zelf graag wil gebruiken.
Het hele jaar past niet horizontaal in een rij dus maak je voor de dagen een kolom. Kolom a de dagen genummerd van 1 t/m 366 (begin hiermee in A3 en kolom B de datum (ook bij B3 beginnen). Rij 1 de namen van personeel (bij C1 beginnen) en vervolgens nummeren van 1 t/m zoveel (begin hiermee bij C2)
Als je in deze matrix de gegevens zet m.b.v. verwijzingen, dan krijg je een tabel waar je eenvoudig alle gegevens weer uit kunt halen met behulp van INDEX en VERGELIJKEN

Voor nu laat ik het even hierbij, het is al wat later geworden en morgen weer vroeg op.

Groet,
deSmid.

P.S.
De nummering is niet direct nodig maar kan soms handig zijn met wat extra toevoegingen

Beste deSmid,

Zou je een opzetje willen maken?
Ik weet niet zeker of ik het begrijp.

groet mart

Dat is prima. Ik kan een presentierooster of een roosterplanner als voorbeeld sturen maar zijn redelijk groot. De opzet van jouw wil ik wel deels bewerken zodat je het zelf verder kan afmaken naar eigen wensen. Kant en klaar is wel aardig maar in geval er later iets aan te veranderen weet je vaak niet hoe alles aan elkaar hangt em doe je het zelf heb je er meer plezier van.

Ga er wat mee doen, maar niet vanavond denk ik.

Groet,
deSmid.

Je moet soms even wachten, maar dan komt 't toch.

Macro geplaatst i.v.m. de grootte van het werkblad. De aanwijzing opvolgen en vervolgens kan de macro definitief worden verwijderd.

Is dit iets in de richting? In ieder geval kun je hier zien wat ik bedoel met een werkblad te maken waar je alle gegevens bewaard en voorziet van indexnummering waar je handig gebruik van kan maken.

Misschien is dit niet echt een super oplossing en kan het met VBA wat handiger.

Groet,
deSmid. ;)

(staat nog een 1 bij 31 januari, mag weg natuurlijk)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
deSmid,
Knap werkje, was ook naar een oplossing aan het zoeken maar zeker niet in die richting?

Nog een kleine aanvulling:

Op tabblad jan-juni in cel A4 staat de formule =NU() wat niet de juiste datum weergeeft van de laatste wijziging?
Zet dit in ThisWorkbook :
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("jan - juni").Range("A4") = Date
ActiveWorkbook.Save
End Sub
Voor het tabblad juli-dec zet in cel A4 :
='jan - juni'!A4

Pierre

Da's leuk Jeroen.
Als je dat op het Forum geplaatst hebt, dan is dit niet helemaal goed gegaan.
Ik vrees echter dat meerdere Forumleden problemen hebben met het uploaden van .zip of .rar bestanden.
Lijkt mij iets voor de admin of beheerder.

Zelf ben ik ook nieuwsgierig naar andere oplossingen. Ik ben van de opzet uitgegaan zoals Mart die had gemaakt. Het is denk ik beter om de datums / kalender te automatiseren en de opbouw van de werkbladen aansluitend te maken. De oplossing die ik nu gemaakt heb vraagt veel te veel werk ivm de logica van de gegevens.

Succes
deSmid.

beste deSmid,

Ziet er prima uit, het duurde even voordat ik het middels winrar kon openen.
Klopt wat je zegt dat het met veel geknutsel in elkaar is gezet, het kan zeker makkelijker. Maar ja, ik ben klein begonnen en dan steeds maar uitbreiden weet je dan wordt het wel log en weet je bijna niet meer waar wat staat. Logika is bij excel vooral vooruit denken.
Ik ga jouw stuk wel goed bekijken en zo mogelijk toepassen op andere sheets.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing van Jeroen.

Thanks

Mart

Hoi Mart,

Probleem was dat het bestand te groot werd om op dit forum te plaatsen. Er komt dan geen foutmelding, het bestand wordt gewoon niet geplaatst.

Dientegveolge heb ik hier en daar wat formules en opmaak weg moeten halen om het bestand de juiste grootte te kunnen geven. Je komt er wel uit denk ik.

;)

Jeroen

Bijlagen

Zelfde resultaat dus moet het beantwoorden aan de vraag denk ik. Zelf heb ik het idee dat je hier van die ondoorzichtelijke formules hebt waar je later bijna niet meer foutloos kan veranderen. In het voorbeeld moet nog veel werk worden verricht om de andere maanden ook nog in te voeren.

Succes,
Grt,
deSmid.

Jeroen,

Klopt wat deSmid zegt, ik vond het wel eel creatieve oplossing maar toepasbaar als je iets nieuws op gaat zetten. Ik bewaar hem in iedergeval wel.

de Smid, ik heb wat formules tegevoegd, gaf mij wel inzicht in hoe en wat je gedaan hebt.

Ik kom je nog wel tegen op dit forum denk ik.

groet Mart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan