• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firepeet43

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2023
Goedemiddag,

Al eventjes aan het stoeien maar kom toch tot de conclusie dat ik er niet uit kom.
Ik heb al hier in het forum gezocht en daar staat wel wat ik zoek maar ik kom er dan toch niet uit.

Ik heb een begin datum en een einddatum en wil dat als ik die data invul de bijbehorende vakjes inkleuren.

Ben al bezig geweest met voorwaardelijke opmaak enz enz, wie kan mij de goede weg ophelpen?

Peter

Bijlagen

Dat gaat ook héééél lastig worden met die slecht genormaliseerde datumbalk van je. Het zou nog vrij simpel zijn als je in de cellen vanaf rij 6 een datum hebt staan (waarom zijn overigens de oneven rijen verborgen? Het rotste dat je kan doen is een tabel maken met om en om lege rijen, die totaal geen betekenis hebben. Gooi die weg, en laat je tabel lekker aansluiten).
Op basis van die datum kan je dan vergelijken of die datum dan in het aangegeven bereik ligt. Dat levert dan wel het probleem op dat je de VO iets ingewikkelder krijgt, omdat je lettertype dan mee moet kleuren met de cellen. Alternatief: zet boven de gegevens één rij met correcte datums, en vergelijk elke rij dan met die datumrij met VO. Dan kun je de inhoud van rij 6+ wél leeg laten.

Dank voor het meedenken ik ga morgen jullie tips en oplossingen toepassen. Als het gelukt is laat ik het jullie weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan