ik kom niet in de bios setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

GIBSS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
* galleryBekijk de gallery van GIBSS

Reg. datum: 19 september 2009
Hoi ik heb net mijn computer geassembleerd (samen met iemand die er meer verstand van heeft dan mij:P) en zodra ik mijn computer wil opstarten kom ik niet eens in de bios, er staat: Harddisk not detected en vervolgens geeft de computer aan welke onderdelen hij wel ziet en daar staat vervolgens wel mijn harddisk bij. Ik kom dus niet eens in de bios en hij sluit zichzelf binnen 15 seconden af, de computer geeft wel aan welke onderdelen hij allemaal heeft gevonden (hd, ram, cd/dvd etc BEHALVE mijn processor). Ik heb ook al geprobeerd de HD los te koppelen,opstarten zonder processor maar dat mocht niet baten... Heeft iemand een idee?

Dit zijn mijn specs (de best buy guide van tweakers.net september)

AMD Phenom II X4 955 3.2GHz AM3 BOX black
Antec TruePower New Series TP-650
Asus M4A79XTD EVO,sAM3
Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
Cooler Master Hyper TX 3
Samsung Spinpoint F1 320GB
Club3d HD4850 crossfire
random cd/dvd speler

Ps. ik heb niet veel verstand van computertalk dus ik heb het misschien een beetje onduidelijk getypt maar ik zal me best doen om het duidelijk te maken.

wat heb je gedaan om in de bios te komen??
het is opstarten en dan meestal del in drukken of een van de Ftoetesen dus F2 of F10 of F12 of wat ook
en wat wil je in de bios ???

Maak eens een foto van hoe het er nu uitziet. Opstarten zonder processor kan alleen als je het koelblok van de processor hebt afgehaald.
Nu is natuurlijk de interessante vraag of je wel een koelerblok (incl. ventilator) op je processor hebt gezet. Hierbij hoort geleidepasta tussen het koelblok en de processor te zitten (soms als strip automatisch op het koelblok aanwezig).

Het zou mij dus niet verbazen dat de processor te heet wordt (geen koelpasta toegepast, koelblok niet aangebracht, processor-ventilator niet draaiend danwel niet aangesloten) etc.

Tijs.

ik heb alle toetsen geprobeerd (f1 etc) en @ bertus, mijn computer sluit binnen 15 seconden af, ik kan dus niet eens een OS instaleren.

ik ben nu niet thuis aangezien me pc het niet doet:P dus ik zal morgen een foto uploaden!

Me koelblok/koelpasta is correct aangebracht

dankjewel voor de reacties trouwens !

Laatst bewerkt:
Nog iets wat er mis zou kunnen zijn is:
1. Brakke voeding of een voeding die niet voldoende vermogen heeft voor wat er in je pc allemaal zit.
2. Denk nog eens na of bij de assemblage wel voldoende afstandhouders zijn geïnstalleerd tussen je systeemkast en het moederbord. Is dat verkeerd/te weinig gedaan kan het zijn dat er ergens kortsluiting met de kast onstaat.

Het is zonder meer jammer dat je je systeem zo mee naar huis hebt genomen zonder even met die 'assembleerder' erbij de pc minstens een succesvolle BIOS-test hebt laten doen...

Tijs.

Hallo mensen,

Ik heb de kabel die van de usbport naar mijn moederbord gaat er af gehaald en nu kan ik in de bios etc komen ..

Dankjewel voor jullie reacties

Slotje?

Mooi dat het nu wel lukt, en bedankt voor de terugmelding.

Op slot zetten doe je zelf: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan