Ik kom NIET in mijn Phoenix BIOS

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrO

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2010
Heb een Fujitsu Siemens Desktop E7935, D2828-A1, draait op windows 7, met een Phoenix bios maar kom er maar niet in ivm wachtwoord. Jumper werkt niet. Batterij eruit werkt niet. Al tig programmatjes geprobeerd. De wachtwoorden die van Phoenix bekend zijn werken niet. Er hebben al verschillende mensen naar gekeken en die weten het niet. En ik weet het ook niet meer :confused:
Wordt er stapel mesjogge van. Wie kan mij helpen.?

Laatst bewerkt:
Eerst maar eens de belangrijkste vraag:

WAAROM kom je er niet in?

Vraagt steeds om een wachtwoord

Laatst bewerkt:
De backdoor passwords van phoenix werken ook niet?

Helaas niet. Jumper doet hij ook niet. Weet einelijks niet meer wat ik met proberen

Ik weet natuurlijk niet als ik bvb een wachtwoord heb gemist ? Het is een systeem van maart 2009. Dezen weet ik: BIOS, CMOS, phoenix, and PHOENIX. Ik weet niet als er meer zijn.

Grtn

Ik neem aan dat je ook de stroom eraf heb gehad toen je de batterij eruit hebt gehaald?

En de computer aangezet met de jumper verkeerd erop?

Misschien domme suggesties maar worden snel vergeten.

Ik neem aan dat je ook de stroom eraf heb gehad toen je de batterij eruit hebt gehaald?

En de computer aangezet met de jumper verkeerd erop?

Misschien domme suggesties maar worden snel vergeten.

Is dit niet alleen voor een opstartwachtwoord?
Vraag anders even aan diegene waar je de pc gekocht hebt (winkel of 2ehandsverkoper) of zij het wachtwoord weten. ;)

Yep, hebben we gedaan.. Diegene van wie hij was weet het ww ook niet meer. Ben je mooi klaar mee. Het is echt het ww voor de bios. Het opstarten van windows wil gelukkig als enige nog wel. 50 euro overleef ik wel.

Laatst bewerkt:
Yep, hebben we gedaan.. Diegene van wie hij was weet het ww ook niet meer. Ben je mooi klaar mee. Het is echt het ww voor de bios. Het opstarten van windows wil gelukkig als enige nog wel.

Heb je ook al een aantal standaardwachtwoorden geprobeerd? Dan probeer ik niet de backdoorwachtwoorden, maar wachtwoorden zoals:

wachtwoord, password, security, S3cur!ty, S3cur1ty, admin, qwerty123, beheer

het w8woord staat niet in de CMOS maar ergens anders op en die chip moet je lossolderen..

OK, Weet je dat 100 % zeker ? En zo ja, wie kan dat voor mij doen ? Wat moet er los gesoldeerd worden. Is dat de bios chip ? Ben zelf niet zo'n soldeer held. Heb idd wel eens gelezen dat ze dit doen. Er zijn anders weinig opties over om te proberen. Woon in het noorden van NL. Zijn er bedrijven of mensen die dat hier voor mij kunnen doen ? Hoop van je te horen.

Grtn O

:confused:ja ik zit met het zelde probleem.. maar ik weet ook niet waar je het moet los solderen....

Ik heb veel gegoogled. Ik weet dat er bedrijven of mensen zijn die de bios chip kunnen verwisselen. Begrijp ik goed dat jij bedoeld dat het niet aan de bios chip ligt. Als dat zo is dan is het een kwestie van wachten totdat het eens bekend wordt of nog beter zoeken. Het is nou niet bepaald het oudste systeem. Misschien heeft het even tijd nodig. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van Engelstalige forums. Dit zou ook nog een goede optie kunnen zijn. Ik / we moeten dan alleen weten wat daarvan de betere forums zijn. Nooit geschoten is altijd mis. Hoop van je te horen.

Grtn

Wachtwoorden worden in de cmos weg geschreven, een chip waar de BIOS in zit .. En daar wordt je wachtwoord in op geslagen, en die kun je niet zomaar eventjes loshalen .. Laat staan dat je die los kan solderen op een verloren zondag middagje ;)

En aangezien ik niet echt geloof dat er hier ervaring is met het fijn solderen van zulke parts, zou ik je toch afraden om die stap te willen gaan zetten, je maakt meer kapot dan je lief is :)

Suc6! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan