Ik kom niet meer in mijn telefoon - Samsung Galaxy S5 Neo (Android 6.0.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brent2002

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2013
Berichten
75
Hoi,

Ik heb een Samsung Galaxy S5 NEO, die heb ik nog geen 24 uur geleden geüpdatet naar Android 6.0.1 Marshmallow. Sindsdien herkent hij mijn patroon (telefoonbeveiliging) niet meer... Ik heb op de computer gekeken wat ik kan doen.

Er stond dat als je je patroon een aantal keer fout heb gedaan, dat er dan rechtsonder een knopje kwam waar stond: Patroon vergeten, of: Inloggen met google-account. Ik heb geen van beiden gekregen...

Ik kwam uit op Android Apparaatbeheer. Via daar heb ik het een en ander geprobeerd:

1) Ik heb geklikt op Vergrendelen. Ik heb een wachtwoord ingevuld, een zgn. herstelbericht ingevoerd en een telefoonnummer ingevoerd. Ik kreeg daarna een melding op mijn telefoon waarin het herstelbericht stond en dat er een code was ingesteld door Android Apparaatbeheer.
2)Ik probeerde te klikken op het icoontje van Bellen, maar daarmee verdween alleen de melding en werd ik niet gebeld. Ik kreeg ook niet de mogelijkheid om de nieuwe ingevulde code te gebruiken, ik had nog steeds de patroon als code.

Ik ben ten einde raad. Weet iemand wat ik kan doen (zonder mijn telefoon te resetten) om toch in mijn telefoon te komen? Als je nog vragen hebt, zal ik die zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Alvast bedankt,
Brent
------------------------------------------------------------------------------------------
LEES VERDER VOOR DE OPLOSSING
------------------------------------------------------------------------------------------

A/N:
IK heb het opgelost door mijn telefoon te wissen. Ik heb dit gedaan door de aan/uit-knop, de Volume+ -knop en de Home-knop tegelijk ingedrukt te houden bij het opstarten. Vervolgens de Factory reset optie gekozen. Daarna Reboot device ( = opnieuw opstarten).

Toen mijn telefoon weer was opgestart, ben ik gewoon begonnen met opnieuw instellen. Op een gegeven moment kwam ik bij mijn Google-account. Daar wordt bij mij automatisch elke dag een backup gemaakt. Daardoor had ik al mijn apps al terug, in plaats van de apps van 3 weken geleden (mijn laatste backup via SmartSwitch).

Via SmartSwitch heb ik uiteindelijk de rest van de dingen teruggehaald als foto's, video's, contacten, agenda-afspraken, etc.


LET OP: Doe dit niet als je nergens een backup hebt!!! Het kan wel, maar dan ben je echt ALLES voor ALTIJD kwijt!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan