Ik kom niet meer in windows (C0000218 registratiefout)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kryon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
3
Het gaat allereest om WindowsXP home edition.
Oke, dus ik heb het volgende bericht:

"STOP: c0000218 {registrerbestandsfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
of het logboekbestand of vervangede bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schijfbaar.

Bezig met starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp."

Voordat ik een microsoft link krijg als antwoord zal ik even uitleggen wat ik tot nu toe al heb geprobeerd:
Op de microsoftsite staat exact omschreven wat je moet doen bij deze fout, 3 verschillende mogelijkheden. De eerste is vanuit windows (wat dus niet kan). De tweede heb ik geprobeerd maar de melding blijft terug komen. De derde is een nieuwe harddisk kopen :)S).

Toen vond ik een andere pagina op de microsoft site over hoe je windowsxp weer in kan komen als het het niet meer doet. Hiervoor moest ik naar het setup menu en de herstelconsole openen (zoals bij stap 2 van de zojuist genoemde poging die ik had geprobeerd) en een aantal regels intypen:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

Al deze regels deden het behalve de 1e van de derde alinea (copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system). Deze kon hij niet vinden. Sindsdien krijg ik niet meer het blauwe beeld met de C0000218 error, maar gewoon een zwart beeld en zodra ik op een toets druk satrt hij opnieuw op.

Toen vond ik een microsoft site met de titel "wat te doen als ik een zwartbeeldscherm krijg bij het opstarten" of iets dergelijks. Aan die pagina had ik al helemaal niks.

Ik heb geprobeerd de Dell helpdesk te bellen (ik heb een Dell dimension 4400) maar die zijn 24/7 bezet lijkt het wel.

Als ik windows xp opnieuw probeer te instaleren geeft hij aan dat er al een besturingssysteem actief is. En mijn broer sprak uit ervaring toen hij zei dat ik dit niet moest doen.

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan proberen vanuit huis, want die microsoft sites zijn vaag uitgelegd of helpen niet, of ze stellen voor op bepaalde toetsen te drukken die vervolgens niet werken :shocked: .

Als iemand een nuttige suggestie heeft of hetzelfde probleem had, kan die het dan a.u.b. hierzo melden - (mocht ik tot een oplossing komen dan zal ik het hier posten voor diegene die hetzelfde probleem hebben gehad, want ik heb gegoogled en kon alleen halfzachte microsoft sites ontdekken, of pagina's die advies geven over hoe je het vanuit Windows kan verhelpen)

Groeten,
Michael
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan