Ik kom niet meer in Windows XP HE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shasan

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Ik heb op mijn Pc windows XP home edition geinstalleerd, ongeveer 3 maand geleden. Gisteravond was ik op mijn computer bezig geweest met verslagen. Toen viel de computer opeens uit, begon opnieuw op te starten maar komt steeds niet verder dan het zwarte scherm met het groene balkje. Dan gaat de A-schijf " zoeken " naar een floppy en volgens mij de DVD schijf naar een cd-rom, en vervolgens begint het proces van opstarten weer opnieuw. :confused: Ik heb even gekeken in de setup maar heb er niet zo veel verstand van, maar achter primary slave stond none..Kan dit er mee te maken hebben?

BvD,
Sandra

Primary slave hoeft niet een oorzaak te zijn, het kan zijn dat daar gewoon niet een apparaat aan zit.
De aanwijzigingen die jij hier aangeeft wijzen een beetje in de richting van defecte hardware.
Het probleem is: dat kan alles zijn, van geheugen, cd-rom tot voeding.

Het beste is het probleem zo veel mogelijk te isoleren door alle overbodige hardware te verwijderen.
Door zo weinig mogelijk apparaten aan te sluiten kom je er misschien achter welk apparaat de storing veroorzaakt.
Koppel bijvoorbeeld alle cd-rom dvd-spelers af en haal al je pci kaarten uit de kast, en kijk dan of het probleem zich dan nog voordoet.

Nou als iemand mij kan vertellen hoe ik dit doe(Veilige Modus) zonder dat ik in windows xp hoef..?! Dan kan ik dat in ieder geval uitproberen, en ik zal proberen zoveel mogelijk af te koppelen.

Laatst bewerkt:
Op de F8-toets drukken, herhaald, vanaf het moment dat het Biosscherm in beeld is.

Dan kan ik ook niet in veilige modus op starten..:confused: ik krijg als 2de scherm een "reclame" scherm, waarop staat wanneer je tab in drukt ga je naar het vorige scherm, wanneer je del indrukt ga je naar setup. Is het mogelijk om via een hersteldiskette proberen op te starten?

Het probleem is nu opgelost, ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd. Met behulp van opstartdiskettes kon ik wel verder komen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan